3519
Sök

köpråd! baslåda eller inte?

Däckspert
298 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
#1
hej jag har en volvo 740 som jag gärna vill uppgradera mitt ljud i. allt ska bytas jag har alla orginalsteriogrejer sen 1990 kvar i bilen. behöver jag värkligen en baslåda som vibrerar eller räcker de men svindyra 5,25 er och 6*9 er eller klarar jag mig med 5,25er och ett grymmt steg. och i så fall vad ska jag köpa. pengar är inget problem men jag vill ju gärna komma så billigt undan som möjligt.

MVH tommy

Livet börjar vid 6200rpm!!!

Team Autohifi!
865 Inlägg
14 januari 2008
#2
ett bra 5.25" kitt system med 6x9"are i hatthyllan funkar helt ok om du inte vill ha en extern bas.
Kör du det på ett slutsteg så blir det bättre så klart men ett system som spelar bättre än det som satt i från 1990 behöver inte bli speciellt dyrt.
Skulle gissa att du kan få ihopp ett bra system för 2-3000kr + ev. cd-spelare


399 Inlägg
14 januari 2008
#3
Jag fixade en "baslåda" t handskfacket o stoppade in två CDT Es07or i den...

Kan säga att med några bra 5,25or måste du ju inte ha en baslåda, men måste man ha djupbas så är det ett krav...

Men det är väldigt fylligt ljud i min bil utan baslådan med bara de grejerna



Sök