1571
Sök

behöver hjälp fort, fälgarna passar inte i fram.. så jag har gort en egen specialare funkar det ?

12 086 Inlägg
14 januari 2008
Edman skrev:
Hjulbultarna är väl inte gjorda för att tåla all belastning? det sitter ju en styrningsring på bromskivan/trumman som tar det mesta av belastningen via centrumhålet i fälgen och bultarna håller väl mer eller mindre bara fast hjulet i läge? nån får gärna rätta mig här men det är vad jag sett/läst/hört, fuskspacers är bara en skiva med hål i, riktiga spacers har en sån styrning och bultas först fast i bromsskivan/trumman och man fäster i sin tur fälgen i den. Muttrar lär ju vara som fuskspacers fast ännu sämre.

Vadå riktiga spacers? Vad är de för jävla trams.
Gör man en 3mm spacer behöver man inte bulta om, inte änns förlänga navcentrum, vilket är i princip omöjligt på 3mm om man ska bibehålla centrumdia.
Men det är fortf en spacer, gör man en 30mm spacer krävs navcentrum på spacern. Och lämpligvis ombultad i spacern. Men långa bult genom spacern är minst lika bra om inte bättre.

Avstängd
1 266 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
skumt, detta, efter att hålla på lite med oken, och lägga sprintarna till rätta så, verkar det som att det är luft i systemet..håller jag ner bromsen när jag startar bilen sjunker den inte..pedalen åker ner till botten med, men ja kan pumpa upp ett tryck.. och även holla kavr det..men om jag släpper pedalen i ca 3-4 sekunder så är trycket borta..vad är det för fel tror ni ?

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

2 182 Inlägg
15 januari 2008
TheFinnishFlash skrev:
Sexyicecube skrev:
www.Manton.se som jag skrev tidigare?

fixar det du behöver till 99%.

billigt och bra ser jag yikes

Köp, det är bra grejer, hade först spacers från biltem på 240in, dem splittrades efter lite hård kurvtagning, så satsa på riktiga grajer som håller

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Sök