3502
Sök

HJÄLP med uträkning av litrar på baslåda!!!!!

495 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
#1
hallo

det är så att ja skulle vilja räkna ut hut många litrar baslådan är på just men ja har glömt bort "formern" som man använder när man räknar!

någon som kan den? eller som vill räkna ut åt mig?

Måtten:
87,5 cm lång
59 cm bred
18 cm djup!

och den är rektanuglär!

snälla, hjälp mig någon!
Senast redigerat av FoXxIe (15 januari 2008)

mig <3 vtec = sant

X40 Nordic
784 Inlägg
15 januari 2008
#2
basen x höjden x djupet blir volymen

Vilket gör att den är på ca 93 liter då dinna mått är i cm så får man ta genom 1000 för att få antal liter


782 Inlägg
15 januari 2008
#3
m_a_c skrev:
basen x höjden x djupet blir volymen

Vilket gör att den är på ca 93 liter då dinna mått är i cm så får man ta genom 1000 för att få antal liter

räkna i dm går ju också big_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..

Smart chimps talk Swedish
289 Inlägg
15 januari 2008
#4
bushmyra skrev:
m_a_c skrev:
basen x höjden x djupet blir volymen

Vilket gör att den är på ca 93 liter då dinna mått är i cm så får man ta genom 1000 för att få antal liter

räkna i dm går ju också big_smile

haha dagens ord big_smile gör det inte svårare än vad det är tongue


782 Inlägg
15 januari 2008
#5
jonatk skrev:
bushmyra skrev:
m_a_c skrev:
basen x höjden x djupet blir volymen

Vilket gör att den är på ca 93 liter då dinna mått är i cm så får man ta genom 1000 för att få antal liter

räkna i dm går ju också big_smile

haha dagens ord big_smile gör det inte svårare än vad det är tongue

men men det blir ju enklare..cool du får ut litrarna på en gång..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..

1 688 Inlägg
16 januari 2008
#6
18cm djup låda? Va e de för bas som sitter där i? big_smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

RM-operatör
667 Inlägg
16 januari 2008
#7
http://www.rockfordfosgate.com/rftech/box_wizard.asp   Rockford är inte bara bra saker, dom är hjälpsamma med=)



Sök