3553
Sök

OBD II + realtid uppgifter?

346 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
#1
Hej, jag har en OBD II kabel till datorn som ja kopplar mot min golf IV med ett program som heter VAG-COM ... men med det programmet kan ja bara ändra/se inställningar... jag skulle vilja ett program som visade värden i realtid... några tips?
Senast redigerat av nabil_akhlaque (16 januari 2008)

406 Inlägg
16 januari 2008
#2
Jag kör med ELM327 som visar realtid, med varvtal, fordonets hastighet, osv, Vad har du för årsmodell?
Senast redigerat av bazooka_ (16 januari 2008)

:DPlattan i mattan:D

346 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
#3
har GOLF IV 1,6 -03
Senast redigerat av nabil_akhlaque (16 januari 2008)

406 Inlägg
16 januari 2008
#4
tror den ska funka på din, hittade en 00a och den använder ISO9141-2/ISO14230-4 som dom flesta andra bilar

:DPlattan i mattan:D

128 Inlägg
16 januari 2008
#5
nabil_akhlaque skrev:
Hej, jag har en OBD II kabel till datorn som ja kopplar mot min golf IV med ett program som heter VAG-COM ... men med det programmet kan ja bara ändra/se inställningar... jag skulle vilja ett program som visade värden i realtid... några tips?

Vilken ver. av Vag-com har du?
Den varianten jag har så kan du även visa i real tid.


Biltokig
870 Inlägg
16 januari 2008
#6
nabil_akhlaque skrev:
Hej, jag har en OBD II kabel till datorn som ja kopplar mot min golf IV med ett program som heter VAG-COM ... men med det programmet kan ja bara ändra/se inställningar... jag skulle vilja ett program som visade värden i realtid... några tips?

Du kan se värden i Realtid i Vag-com också... funkar kanon och du kan läsa av det mesta! fart, tändning, lambda, luftmasse, kylartemp, oljetemp osv. osv. osv.

Och jag använder inte ens senaste versionen wink
Senast redigerat av Mr_Gear (16 januari 2008)

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
16 januari 2008
#7
vart får man tag på dehär? O vart kopplar man in de? :S

Sump Runk Rätt O Slätt!

Eldknast
915 Inlägg
17 januari 2008
#8
nabil_akhlaque skrev:
Hej, jag har en OBD II kabel till datorn som ja kopplar mot min golf IV med ett program som heter VAG-COM ... men med det programmet kan ja bara ändra/se inställningar... jag skulle vilja ett program som visade värden i realtid... några tips?

Vag-com kan visa i stort sett vilket värde som helst i realtid. Du får leta lite bland funktionerna.
Senast redigerat av firefreak (17 januari 2008)

Tiden är rolig när det går fort... :)

406 Inlägg
17 januari 2008
#9
HyperSonica skrev:
vart får man tag på dehär? O vart kopplar man in de? :S

www.24.se har en massa kablar och dyligt till bildiagnostig,

:DPlattan i mattan:D


Sök