3564
Sök

Vad innebär dessa inställningar på stereon?

584 Inlägg
18 januari 2008
Trådstartare
#1
Nån som kan förklara vad allt detta betyder? det är olika inställningar på stereon .

Bass level. Treble level. Subwoofer. Balance. Fader. Defeat.

Vilka som styr vad och hur man bör ställa in det?


719 Inlägg
18 januari 2008
#2
Bass level = EQ för bastonerna

Trebel level = EQ för Diskant tonerna

Subwoofer = Styr nog ljud nivån till eventuellt slutsteg via Lågnivån-utgången

Balance = du ställer balansen mellan höger och vänster (max åt vänter så kommer det bara ljud från vänster högtalarna osv)

Fader = Samma som balance fast du styr nu mellan fram eller bak högtalarna!

Defeat vet ja inte riktigt det får nån annan svara på!

live free, die young.

399 Inlägg
18 januari 2008
#3
Om Defeat är samma som tone defeat så betyder det att du gör allt rent, alltså du ändrar inget på signalen från cd spelaren till steget t.ex


584 Inlägg
18 januari 2008
Trådstartare
#4
Scratch skrev:
Bass level = EQ för bastonerna

Trebel level = EQ för Diskant tonerna

Subwoofer = Styr nog ljud nivån till eventuellt slutsteg via Lågnivån-utgången

Balance = du ställer balansen mellan höger och vänster (max åt vänter så kommer det bara ljud från vänster högtalarna osv)

Fader = Samma som balance fast du styr nu mellan fram eller bak högtalarna!

Defeat vet ja inte riktigt det får nån annan svara på!

okej tack för svaren smile de klarna lite! var lite osäker på balance, fader o defeat.


584 Inlägg
18 januari 2008
Trådstartare
#5
Maildaemon skrev:
Om Defeat är samma som tone defeat så betyder det att du gör allt rent, alltså du ändrar inget på signalen från cd spelaren till steget t.ex

Hmm okej va ska de va bra för då?


399 Inlägg
18 januari 2008
#6
Tja alltför ändring i signalen kan ju göra den oren, bassboost o sånt brukar ge en väldigt oren signal...

Vet inte vad billjudsmänniskorna tycker men iaf vi som har hemmagrejer hatar ju Eq grejer o dylikt... Låter det inte bra utan Eq så är det ngt annat som är fel^^

Fast i bilen kan ju krävas lite tweak för att få de rätt kanske



Sök