4136
Sök

Nissan 180zx och Toyota AE86 Trueno samma kaross?

Drifttekniker VA
580 Inlägg
18 januari 2008
Trådstartare
Är det jag som ser fel eller är inte karosserna på Nissan 180zx och Toyota AE86 Trueno näst intill identiska?

Nissan 180zx S12
http://www.blocket.se/vi/14679556.htm?ca=7_s&last=1

Toyota AE86 Trueno
http://homepages.paradise.net.nz/lafro/ … ae86_7.jpg
Senast redigerat av Lalla78 (18 januari 2008)

2 924 Inlägg
18 januari 2008
Nej, det är inte samma överhuvudtaget, ganska lika kan jag hålla med om.

Men de japanska biltillverkarna va väldigt duktiga på att göra modeller som var lika varandra när de hade nästan parallella produktionsår... man kan ju lätt påstå att deras sek(t)retess va dålig, kanske inte ens omedvetet, vem vet...

Kanske på senare år så har de profilierats sig lite bättre men idag så är ju alla biltillverkares modeller av liknade produktionsår ganska lika varandra istället, inte bara japanska wink
Senast redigerat av peegee (18 januari 2008)

~ Life is short, have FUN! ~

Drifttekniker VA
580 Inlägg
18 januari 2008
Trådstartare
Det jag tänkte på är ju att många Nissan 180zx förare skriker efter styling kitt till sina bilar. Toyota AE86:ans kanske borde passa ganska bra med lite modefikation. Om nu bilarna har samma dimensioner vill säga.

2 924 Inlägg
18 januari 2008
Lalla78 skrev:
Det jag tänkte på är ju att många Nissan 180zx förare skriker efter styling kitt till sina bilar. Toyota AE86:ans kanske borde passa ganska bra med lite modefikation. Om nu bilarna har samma dimensioner vill säga.

Ja det kan tänkas men det finns nog inte mycket styling att tillgå till någon av bilmodellerna...? roll
Men kan man modda i plast så kanske det inte e svårt att modda nästan vilket stylingkit som helst från samma tid då många bilar va kantiga då

~ Life is short, have FUN! ~

Drygare än Yes
112 Inlägg
18 januari 2008
Dom är lika i formen men det är ju för dom är från samma år och samma typ av bil.
Ganska säker på att 180zx är längre dessutom.

Drifttekniker VA
580 Inlägg
19 januari 2008
Trådstartare
peegee skrev:
Lalla78 skrev:

Ja det kan tänkas men det finns nog inte mycket styling att tillgå till någon av bilmodellerna...? roll
Men kan man modda i plast så kanske det inte e svårt att modda nästan vilket stylingkit som helst från samma tid då många bilar va kantiga då

Det finns faktisk mer stylingkitt än vad man tror till AE86 har sett endel japanska sidor som har det.

Sök