4646
Sök

4 monoblock eller 2 st? /Rockford.F Punch

1 131 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
Har ett Dilemma!

Har redan ett Rockford fosgate punch 325.1 monosteg, men vill ha mer effekt nu när nytt bilköp är på ingående!

1. Antingen köper jag 3st till likadana steg(ca:4000) å några bra basar. JBL GTO eller Infinity dem som ligger på 300wrms,.. bra Basar? kommentera å imponera!

2. Eller så köper jag 2st Rockford fosgate punch 600.1 monosteg(ca:3700) och 2 basar. Rockford PS3 basar?

Kanske onödigt me 4 monosteg? Men har redan 1, så a... javenne smile
10" eller 12" vad passar bäst till vilken musik?

Hjälp mig att bestämma!

1 634 Inlägg
20 januari 2008
Beror helt på vilka basar du köper. Bestäm först hur många basar du skall ha, sedan märke och modell. Sist väljer du slutsteg beroende på vad basarna har för spolar, 1x4 ohm, 1x2 ohm, 2x4 ohm eller 2x2 ohm osv....

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

1 131 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
andreas_gbg_ skrev:
Beror helt på vilka basar du köper. Bestäm först hur många basar du skall ha, sedan märke och modell. Sist väljer du slutsteg beroende på vad basarna har för spolar, 1x4 ohm, 1x2 ohm, 2x4 ohm eller 2x2 ohm osv....

Mvh Andreas

Hm..

Funderar på kanske bara 2st Rockford F. Punch 325w steg och 2st basar

Kollat in dessa:
Infinity Ref1250w
JBL GTO1202D?

Vilken bas får man ut mest dunk ur men ändå bra ljud? //Mina mds basar som sitter i nu, är inget vidare! Låter alltför gröttigt! Vill ha något som spelar grymt mkt bättre å skönare än MDS!!!

Eller ska man satsa på någon annan bas som ligger på 300wrms?
Isf tipsa gärna! Högst 2000 per bas!

8 156 Inlägg
20 januari 2008
Man brukar ju säga att 1 bra bas är bättre än 2 lite sämre osv.
Så skaffa dig ett par riktigt bra basar.
Tycker att du har tittat på ganska så hyggliga basar när det gäller kompromissen mellan pris/dunk och "lite mer finljud"

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 131 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Man brukar ju säga att 1 bra bas är bättre än 2 lite sämre osv.
Så skaffa dig ett par riktigt bra basar.
Tycker att du har tittat på ganska så hyggliga basar när det gäller kompromissen mellan pris/dunk och "lite mer finljud"

A dem kanske e bra, ska dra ner till brl å kolla med dem å se vad dem säger om dessa basar. Annars RE RE basar, vet du något om dem?

Sök