2331
Sök

centrallåset har fått spatt

52 Inlägg
18 januari 2008
Trådstartare
Jag kan inte öppna dörren inifrån, det började med att jag inte kunde öppna förardörren men då fungerade passagerardörren åtminstone så min passagerare fick gå ut och släppa ut mig (dörren går att öppna utifrån), lite senare gick inte passagerardörren upp heller så vi var tvungna att veva ner rutorna och öppna utifrån. Och nu har det varit så i ett par dagar. Den låser som den ska och larmar och så, och det är aldrig några problem att få upp dörrarna utifrån. Jag har kollat säkringar och jag har vridit nyckeln fram och tillbaks i låsen några gånger utan resultat. Nu kan jag inte komma på fler grejer att testa. Är det någon som har nåt tips?

Annars vem fixar såna fel? Vanliga bilverkstäder eller är det någon annan slags firma som fixar sånt?

tack på förhand.

Kung
191 Inlägg
20 januari 2008
Vad är det för bil?

på min 9000cse så krånglade centrallåset och larmet extremt, kunde variera från dag till dag vad den inte gjorde m.m. så varje dag va man lika orolig för att inte komma in i bilen :S

Jag rev ner så jag kom åt alla kontakter till allt vad centrallås hette och kollade kontakterna och kablarna så det inte va glapp och sprutade även elektronik-spray i alla kontakter m.m. och kollade även så allt jordade ordentligt som det skulle..

efter det fungerade det som det skulle smile

52 Inlägg
21 januari 2008
Trådstartare
Swinge skrev:
Vad är det för bil?

på min 9000cse så krånglade centrallåset och larmet extremt, kunde variera från dag till dag vad den inte gjorde m.m. så varje dag va man lika orolig för att inte komma in i bilen :S

Jag rev ner så jag kom åt alla kontakter till allt vad centrallås hette och kollade kontakterna och kablarna så det inte va glapp och sprutade även elektronik-spray i alla kontakter m.m. och kollade även så allt jordade ordentligt som det skulle..

efter det fungerade det som det skulle smile

Det är en honda civic..

Men nu börjar jag tro att det är fel på själva handtaget ändå och att det bara som av en helt galen slump pajade på båda sidorna samtidigt för idag när jag skulle testa att öppna inifrån så knakade det till och nu sticker handtaget rakt ut och går inte att få tillbaks big_smile

Jag blir GALEN på det här. Men jag har nog bestämt mig för att lämna in den till Honda så får de fixa, jag orkar inte. Det kommer väl bli hutlöst dyrt men det får det vara värt..

Kung
191 Inlägg
22 januari 2008
Det låter ju sanslöst roligt! tongue

Att lämna in den är oftast ett säkert kort men som sagt troligen hutlöst dyrt också om man inte har kontakter..

jag hade rivid ner dörrsidan först och kolla så verkligen allt står rätt till, kan ju mäta på motorerna m.m. så du vet att det får ström och så. Plocka loss handtagen som du eventuellt trodde att det va och kolla mekanismen i dom.

Kan bli mycket billigare.. istället för att det skulle kosta flera flera tusentals kronor att byta hela kablaget och centrallåsenheten för mig så kostade det mig lite kontaktspray och några timmar smile

Sök