4691
Sök

hjälp ang bryt fel?

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
23 januari 2008
Trådstartare
tjao..är så här att..

när jag kör systemet i bilen, när ja kör och jag höjjer t lagom volym då slår min automat över på nödläge..bilen går o köra musiken spelar..osv..

om ja inte kör bilen men den är igång..då går skiten o över till det läget när jag höjjer..börjar blinka ett (s)
sportläge dvs..den visar på det felet..säkert strömfall elr nå?

höjjer man lite till då slår stegen av iaf mono steget..men 4kanals funkar o spelar på..

är en ny generator..är det nå me jordningen? har samma jord kabels area som ström allt e kopplat till en konding,o därifrån ut till stegen..

förjävla ansträngande detta..nån som har haft nå liknande fel?

om jag inte spelar nå så har jag 14.4 volt..slår igång fläkten då går den ner på 12.5v direkt..max på fläkten då..
sjunker 1 volt när jag slår på stols värme..
känns skumt att de sku va fel på jordningen för stegen då?
men de kanske har nå samband..
ni som e duktiga elektriker kan ju ge nån synpunkt..skall gå igenom jordpunkter o in me nytt batteri nu..kan va det som spökar me..vette fan..nu blir de ett bra batteri iaf..
tacksam för hjälp o ideer:D

21 761 Inlägg
23 januari 2008
Vart mäter du när du får 12,5V med fläkten igång, på batteriet eller steget?

Även om motorn går på tomgång så ska inte laddspänningen åka ner till 12,5V med fläkten på fullt, inte med 80A generator iaf.

Hur stor generator har du satt dit, 55 eller 80A?
Är det din 740?
Senast redigerat av Drönirettab (23 januari 2008)

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
23 januari 2008
Trådstartare
hej..nej..det är vectran...det är väl en 70a

fan kan de va för fel då??

Smålänning
7 887 Inlägg
23 januari 2008
Kan nästan lova att du behöver ett batteri till.
En konding är bara för att leverera ström snabbt så att steget aldrig ska få sviktande spänning.

Ett batteri motsvarar över 1000 dyra kondesatorer i kapacitet.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
23 januari 2008
Trådstartare
jag ser det på volt mätaren i a stolpen..sjunker 1-1.5 v direkt

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
23 januari 2008
Trådstartare
jo ska in me mitt optima nu..fett skumt att de sjunker så..när inte stegen/musiken är i gång o på ladd ström..

kan remmen va för lös?men det borde ju låta illa då..o ladd lampan lysa?

den är inte för hårt spänd iaf,,

får se om de blir nå skillnad me optiman o ska gå igenom alla jord punkter,,om man snor ström från ciggpluggen?kontakten där till neon kan detta på verka nå?fast jag har inte på neonen alls när detta gormar så...

21 761 Inlägg
23 januari 2008
pattilatti2 skrev:
jag ser det på volt mätaren i a stolpen..sjunker 1-1.5 v direkt

Aha, trodde att det var din 740.

Undrar om den där voltmätaren är inkopplad på batteriet, skulle ju vara bra att veta det. Kolla även med en multimeter på batteripolerna, då vet du säkert hur spänningen blir.

Men det är nog bäst att vänta med mätningarna tills du har satt dit Optimabatteriet, man bör ha ett fräscht batteri när man ska felsöka sånt där.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
23 januari 2008
Trådstartare
jao ska göra så...

känns bara skumt att de sjuker så pass bara av fläkten..men de kanske ska göra de..dock kan ja spela stereon på 14.4 o rätt högt innan de sjunker dit..t 12.5v

Sök