4701
Sök

4 " i instrumentbrädan på SAAB 9-3 2.0T -99?

584 Inlägg
24 januari 2008
Trådstartare
#1
Kan man få ner två st 4" högtalare i instrumentbrädan på en SAAB 9-3? Det är 3,5 original men tänkte kolla om de e nån som har eller vet att man kan sätta i 4" på ett hyfsat smidigt sätt? Samt tror ni att man hör nån skillnad om man byter ut original 3,5 mot 4" rockford, infinity eller JBL?


5 852 Inlägg
24 januari 2008
#2
Det är inget att rekomendera , montera istället ett 6,5" kitsystem och montera diskanten på orginal placering smile

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

584 Inlägg
24 januari 2008
Trådstartare
#3
tujbo skrev:
Det är inget att rekomendera , montera istället ett 6,5" kitsystem och montera diskanten på orginal placering smile

mjo jag har 6,5 i dörrarna.. o diskantera uppe vid rutan där original 3" sitter.. men varför rekommenderar du inte de då?


5 852 Inlägg
24 januari 2008
#4
För det kommer inte harmonera för dig och du kommer väldigt troligt få ett ganska dåligt ljud om du inte har lite erfarenhet av 3 vägs system.


Mvh

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

16 197 Inlägg
24 januari 2008
#5
att byta från 3,5 till 4"  känns bara som mer jobb än va de gör nytta..sad  finns ju en helt del 3,5 som låter vettigt smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"


Sök