4756
Sök

GAS-Silver Monosteg.. dåligt, bra, riktigt bra?

1 131 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
#1
Kollat lite på dessa MONOBLOCK

GAS SILVERC1
(www.brl.se/)

Carpower Syntex-1000D
(http://www.webshop.bertilssonautoelectr … uctid=1332)

Carpower steget lätt helt ok/bra!
Ej hört GAS-steget men tydligen ska det vara "typ samma steg" i princip enligt en "brl-pojk"?
Stämmer detta?

Då e frågan e GAS något att ha? hört att det är "skit"? eller e jag helt ute å cyklar?
Någon som kan gå i god för att det är bra grejer? Nöjd kund? (inga brl-försäljare m.a.o)

(Ps: stegen kostar 3500:-)

Andra förslag på monoblock runt samma prisklass, som eventuellt e bättre?
Ska kunna driva 2st Rockford 12" P3 fullt ut.


RM-operatör
667 Inlägg
25 januari 2008
#2
Att GAS är skit kommer du få höra många gånger om. Men det skulle inte jag villja påstå. Jag själv är Rockford-frälst, men GAS fungerar riktigt bra faktiskt.
Jag själv har ingen erfarenhet av Carpower/Monacor,så i det fallet ligger min röst på GAS. Men kika lite på SinusLive? Dom ska tydligen leverera bra med kraft för sin prislapp.

http://www.webshop.bertilssonautoelectr … uctid=1520 2590:-, så kör du den i 2 ohm och får ut 900rms enligt specen. Det borde räcka att driva basarna med.

Men vad vet jag=)


1 131 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
#3
ShyGuy skrev:
Att GAS är skit kommer du få höra många gånger om. Men det skulle inte jag villja påstå. Jag själv är Rockford-frälst, men GAS fungerar riktigt bra faktiskt.
Jag själv har ingen erfarenhet av Carpower/Monacor,så i det fallet ligger min röst på GAS. Men kika lite på SinusLive? Dom ska tydligen leverera bra med kraft för sin prislapp.

http://www.webshop.bertilssonautoelectr … uctid=1520 2590:-, så kör du den i 2 ohm och får ut 900rms enligt specen. Det borde räcka att driva basarna med.

Men vad vet jag=)

Hm, kmr bli ett 4-kanals Rockford Fosgate Punch 450W, vet du något om det? bra/dåligt?
Hm sinuslive hört talats om det, men sägs leverera mkt dunk men är inget finljudssteg direkt, vad jag hört? Hört det gas-steget spela? smile


RM-operatör
667 Inlägg
25 januari 2008
#4
Hm, kmr bli ett 4-kanals Rockford Fosgate Punch 450W, vet du något om det? bra/dåligt?
Hm sinuslive hört talats om det, men sägs leverera mkt dunk men är inget finljudssteg direkt, vad jag hört? Hört det gas-steget spela? smile

Dom nya GAS-stegen har jag inte hört,däremot förra serien och dom spelar riktigt fint faktiskt.
Ett Rockford är aldrig dåligt,kom ihåg det=)
Nej jag har hört ganska precis samma om Sinusarna. Men jag ska skaffa ett SL-A3000 till mina Pioneers,och sen åka på någon tävlig för att se vad jag får ut av dem=)


1 131 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
#5
ShyGuy skrev:
Hm, kmr bli ett 4-kanals Rockford Fosgate Punch 450W, vet du något om det? bra/dåligt?
Hm sinuslive hört talats om det, men sägs leverera mkt dunk men är inget finljudssteg direkt, vad jag hört? Hört det gas-steget spela? smile

Dom nya GAS-stegen har jag inte hört,däremot förra serien och dom spelar riktigt fint faktiskt.
Ett Rockford är aldrig dåligt,kom ihåg det=)
Nej jag har hört ganska precis samma om Sinusarna. Men jag ska skaffa ett SL-A3000 till mina Pioneers,och sen åka på någon tävlig för att se vad jag får ut av dem=)

Haha a det låter najs! Nä va silver-serien jag kolla på men, verkar inte vara någon som har det så antar att det ej e bra....
Borde bli ett bra dunk där=)


16 197 Inlägg
25 januari 2008
#6
kan säga dig att dom nya GAS C1 stegen e grymma smile    lämnar runt 1800 wrms vid mätning vid 1 ohm.. å har riktigt bra kontroll..

har 10 st sånna som ligger å väntar i garaget..wink
Senast redigerat av evilaudio (25 januari 2008)

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 131 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
#7
evilaudio skrev:
kan säga dig att dom nya GAS C1 stegen e grymma smile    lämnar runt 1800 wrms vid mätning vid 1 ohm.. å har riktigt bra kontroll..

har 10 st sånna som ligger å väntar i garaget..wink

hehe, men det beror väl på vad man jämför med också? smile
Verkade ganska schysst iaf! men de äldre gas-grejerna, e de dåliga jämfört med dem nya silverstegen?
Typ står mellan ett sådant och ett carpower, så vad borde man ta? Skojj om man kunde få lyssna på ett sådant steg i bilen=) kunde inte lyssna på brl tyvärr...



Sök