5082
Sök

v40 2.0T -02 ska jag slå till?

244 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
Tja! Som rubriken lyder handlar det om ev köp av en V40 2.0T -02.

Jag tror att det är en business och den har följande utrustning som ex.
Farthållare
elhissar runt om
cd
ecc
antispinn
tror det är larm.
15" originalfälgar alu
och lite annat småpill som är relativt standard.
Den är titanium grå metallic.

Denna bilen har gått 8000 mil och skall in på service som kostar 3050:-

jag får ge 80 000 för den. Tycker ni att detta låter som ett vettigt pris? Det är bilhandlarens inbytespris. Som jag kan matcha för att både jag och kompisen skall göra en bra affär.

MVH Niclas

EDIT: Den ser ut som den här fast med originalfälgar. http://www.blocket.se/vi/14800340.htm?ca=13_s
Senast redigerat av jao_joo (14 januari 2008)

"Remember, there's a big difference between kneeling down and bending over..." //-Zappa

Muttley
14 januari 2008
med tanke på att den inte alls gått långt så är de nog ett väldans bra pris. men köper du den av en bilhandlar så ska han serva den till dig innan du plockar ut den. du kan inte gå med på att han ska sälja den oservad.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
14 januari 2008
Du svarade väl på din egen fråga när du jämfört med annonser på blocket tongue

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
14 januari 2008
jao_joo skrev:
Tja! Som rubriken lyder handlar det om ev köp av en V40 2.0T -02.

Jag tror att det är en business och den har följande utrustning som ex.
Farthållare
elhissar runt om
cd
ecc
antispinn
tror det är larm.
15" originalfälgar alu
och lite annat småpill som är relativt standard.
Den är titanium grå metallic.

Denna bilen har gått 8000 mil och skall in på service som kostar 3050:-

jag får ge 80 000 för den. Tycker ni att detta låter som ett vettigt pris? Det är bilhandlarens inbytespris. Som jag kan matcha för att både jag och kompisen skall göra en bra affär.

MVH Niclas

EDIT: Den ser ut som den här fast med originalfälgar. http://www.blocket.se/vi/14800340.htm?ca=13_s

Tycker 80lök låter lite väl dyrt?  Eller är det bara jag som har en tendens till att hitta billiga bilar eller är grym på att pruta?

Själv skulle jag inte lägga 80lapp på en v40, i mina ögon inte så snygg och inredningen spartansk, osv. vet inte hur kvaliten är på fas2orna men jag hoppas att den har blivit bättre sen fas1an

244 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
tkd_rille skrev:
med tanke på att den inte alls gått långt så är de nog ett väldans bra pris. men köper du den av en bilhandlar så ska han serva den till dig innan du plockar ut den. du kan inte gå med på att han ska sälja den oservad.

Jo men jag ska inte köpa av bilhandlare utan snarare av en som hade tänkt byta in den hos bilhandlare... Bilhandlaren lär sätta ut denna bilen för 100-110... Nu när jag jämfört med andra -02 så behöver jag klättra upp många mil innan det är jämförbart pris... Så jag tror nog att jag slår till...

"Remember, there's a big difference between kneeling down and bending over..." //-Zappa

Muttley
14 januari 2008
jao_joo skrev:
tkd_rille skrev:

Jo men jag ska inte köpa av bilhandlare utan snarare av en som hade tänkt byta in den hos bilhandlare... Bilhandlaren lär sätta ut denna bilen för 100-110... Nu när jag jämfört med andra -02 så behöver jag klättra upp många mil innan det är jämförbart pris... Så jag tror nog att jag slår till...

okej, ja alltså den är riktigt skön att köra, har dock en fas 1 men den e underbar så..
  Försök pruta ner den då den måste servas, ska aldrig köpa en bil och sedan betala servicen själv smile utan de ska ingå i priset.  ja självklart så är de många mil du måste hoppa upp. för de är riktigt lågt miltal på en sådan. min hade gått ca 15 när jag köpte den.

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
14 januari 2008
80000 mycket? för en bil som gått så lite? å dessutom byggd efter 2000? lol? jag gav 70'000 för min v70 -97! som har gått 21000!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
14 januari 2008
Låter nästan som en dålig affär för en v70...

268 Inlägg
14 januari 2008
jag tycker det låter som ett väldigt bra pris för en v40 som gått så pass lite.. tycker du ska slå till om det känns rätt wink.. är en skön bil att åka och köra wink.. finns en del man kan göra med dom med för att dom ska bli roligare big_smile.. fick sänkt min o byttat stötdämpare blev en annan bil tongue.. dock lite stötigare men det kan man leva med, lite of topic där.. men som sagt,, det var ett okej pris!!

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
14 januari 2008
Xoff skrev:
80000 mycket? för en bil som gått så lite? å dessutom byggd efter 2000? lol? jag gav 70'000 för min v70 -97! som har gått 21000!

OK? en god vän till mig köpte en s70 i sommras minns ej mil men under 20, med alla kvitton och full servicebok för 30k.

En annan god vän köpte en ford sierra 2.0 doch rostfri 7000 garanterade mil ja i mint condish för 2700:-

Vart hittar folk alla dyra bilar? Blocket eller?

Ps. Tänk på detta med! En 00a är nu förtiden inte en ny bil, den är 8år gammal!
och värd tanke 2! Hur många kan ärligt säga att dom nästan liter blint på milen?

En bil som gått 20k mil kan vara mycket fräschare än en som gått 7k eller 10k, Hällre en långmilare som gått mkt långa sträckor och motorväg en än lågmilare som bara rullat i stan.
Senast redigerat av Turbomatte (14 januari 2008)

244 Inlägg
26 januari 2008
Trådstartare
Tänkte bara säga att jag köpte bilen... Fick den i måndags och är helnöjd!

Beläggen och skivorna i fram var slut så det fick jag med plus att jag fick den nyservad... slutpris 81 lax smile
Senast redigerat av jao_joo (26 januari 2008)

796 Inlägg
26 januari 2008
fränt

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

Sök