5071
Sök

Tips på att få ut framrutan?

Flickspanare
731 Inlägg
26 januari 2008
Trådstartare
Har ni nå tips hur jag får ut framrutan på min nissan? HEL!!
Lättare att svetsa buren när rutan är borta, så hjälp behövs smile

Mvh Dany

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

Tyskstuk.se
630 Inlägg
26 januari 2008
testa värm limmet med värmepistol/hårfön, och dra med typ ståltråd runt hela rutan

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
26 januari 2008
Värm INTE limmet! Då bildar det isocyanater, vilket är väldigt ohälsosamt!!

Försök tryck igenom en starktålig tråd som är vass, och såga med tråden med hjälp av en till person. Börja det ryka så sakta ner. Det är isocyanaterna som bildas.

Mvh/Tobbe

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

Flickspanare
731 Inlägg
26 januari 2008
Trådstartare
Tackar. Nu behöver jag råd vad för lim etc som jag ska använda mig av när jag sätter tilbaka rutan?
Mvh

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

Tyskstuk.se
630 Inlägg
27 januari 2008
Testa med att kontakta någon glasmästare. dom kan nog svara på det bäst. dom borde nog svara på vad dom använder för lim

8 156 Inlägg
27 januari 2008
Speedman skrev:
Värm INTE limmet! Då bildar det isocyanater, vilket är väldigt ohälsosamt!!

Inte för att uppmana till brott, men brukar inte sådana ämnen ha vissa roliga bieffekter också?
Iaf. Sniffning är nog inte att rekommendera.
Tänkte bara påpeka att isocyanater är ganska så lömska och att det inte krävs mycket för att man ska nå gränsvärdet. Känner man lukten är man sedan länge uppe i gränsvärdet...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
27 januari 2008
Gaijin skrev:
Tackar. Nu behöver jag råd vad för lim etc som jag ska använda mig av när jag sätter tilbaka rutan?
Mvh

Finns  hur mycket lim som helst att välja på. Men har du aldrig limmat ruta innan skulle jag tipsa att lämna bort det till en som kan. Kan gå väldigt fel annars!!

Teroson har rutlim med booster(snabbare härdning). Sen måste du ha aktivator och primer. Och skära ner limsträngen. Specialpip för att få rätt limsträng när man lägger på limmet.

Mvh/Tobbe

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

Sök