2369
Sök

Teleskop+Sol=?

120 Inlägg
24 januari 2008
Trådstartare
Jag tänkte köpa ett teleskop.

Men dessvärre har jag småsyskon som kan pilla lite och råka titta in i solen och bli blinda så får jag ta smällen!

Nå, tror ni man blir blind om man tittar in i solen med teleskop.

2 079 Inlägg
24 januari 2008
denna tråden kanske du skulle ta i off-topic

men blind... det kanske man kan

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
24 januari 2008
haha, det blir man säkert... ja tycker att man blir lite halvblind sådär när man glor utan teleskop.. alltså bara rakt av sådär. :p man blir lite konstig i ögonen ett tag tongue

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

120 Inlägg
26 januari 2008
Trådstartare
Jag provade med kikare en gång, det sved i ögonen. Teleskoper tror jag är aningen starkare.

Forummoderator
9 299 Inlägg
27 januari 2008
Man kan faktiskt bränna synen genom att bara titta på solen. Förmodligen blir det ju betydligt värre genom ett teleskop.

Den mest klassiska historien är hur Galileo Galilei blev blind genom att studera solen på 1600 talet, men det är inte sant.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

12 086 Inlägg
27 januari 2008
Kommer ihåg ett skämt i herman hedning för många år sedan, avgrunden kallas serien, löd typ "hedvins arbetskamrater hade i smyg riktat rymdteleskopet mot solen när han va på toa" Sen ser man iaf hans huve som en liten förkolnad boll och dom andra står o fnissar. haha

kan tänka mig att igen skrattar, men det va kul iaf lol

Sök