5044
Sök

Scoop i plåt till huven

584 Inlägg
28 januari 2008
Trådstartare
Hejsan. I och med att glasfiber scoop och huvens plåt rör sig olika vid temperaturskillnader så vill ju lacken gärna spricka efter ett tag. Så jag tänkte höra om det finns någon som tillverkar dom i ngn slags plåt eller om man ska göra det själv, vilket material ska man isf använda? Får antagligen punktsvetsa det och sen slipa som satan. Men några tips och synpunkter på detta? Är det möjligt att göra såhär?

16 197 Inlägg
28 januari 2008
glasfiber spricker inte om man gör de på rätt sätt smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

584 Inlägg
28 januari 2008
Trådstartare
evilaudio skrev:
glasfiber spricker inte om man gör de på rätt sätt smile

Nee men lacken gör det efter ett tag. Har du ngt sätt som gör att den inte spricker när du har glasfiberscoop så får du gärna berätta för mig.

16 197 Inlägg
28 januari 2008
kan lova att de inte spricker om du gör de rätt..  mitt scoop på jettan har suttit på den huven i nästan 3 år å de har inte hänt ett skit smile

har du plastat förr??

584 Inlägg
28 januari 2008
Trådstartare
evilaudio skrev:
kan lova att de inte spricker om du gör de rätt..  mitt scoop på jettan har suttit på den huven i nästan 3 år å de har inte hänt ett skit smile

har du plastat förr??

Okej vad är rätt då? kör du me den på vintern också lr e de bara sommarbil? neep det har jag inte gjort. Har bara hört vad andra säger och läst en del på nätet.

16 197 Inlägg
28 januari 2008
kör bara me den på sommaren.. på vintern har man ju en vinterbil..tongue       saken e den att de e för få som vet hur man gör å sen gnäller dom å klagar när de spricker.. mina sidorkjolar på jettan plasta ja ihop me karossen å dom kunde man kliva på när man skulle in i bilen utan att de sprack..

va du än gör så skruva elle popnita inte fast scoopet innan du plastar för då kan ja lova att de inte håller..

584 Inlägg
28 januari 2008
Trådstartare
okej jo de kan nog stämma smile men hur ska ja göra för att de ska hålla då? sitter de fast när man plastat?

16 197 Inlägg
28 januari 2008
mitt scoop e limmat me karosslim å sen e de bara spacklat.. ja kan lyfta hela huven i mittdelen på scoopet..

584 Inlägg
28 januari 2008
Trådstartare
evilaudio skrev:
mitt scoop e limmat me karosslim å sen e de bara spacklat.. ja kan lyfta hela huven i mittdelen på scoopet..

okej nice smile vad heter det karosslimmet och vart köper man de då? ifall ja nu ska ha scoop tongue men får väl se om de e nån mer som har synpunkter på scoop i plåt tongue Jag har min bil på vintern med så ja vet inte om de rör sig mkt när de e kallt ute.

Sök