De bästa bilvårdsprodukterna?

Fawve Fotograf
29 januari 2008 · 166 Inlägg

Tjena! big_smile

Jo, min pappa fick hem sin nya bil (SAAB 9-3 08:a) för nån vecka sen ungefär, och den är ju redan skitig av salt och mög.. sad Men jag har tatt på mig ansvaret att hålla den ren och fin, kul att tvätta bilar ju! big_smile

Men jag undrar bara vilka produkter som är bäst?

- Bilshampo
- Avfettning
- Svampar
- Inredningstvätt
- Övriga saker

Kan man få lite tips på sakerna ovan så skulle det vara kanon! Inga internetbäställlings-krävande produkter, vi ska kunna köpa det i Malmö. wink

//Fabian

SAAB - Move Your Mind.
Saab 9-3 Aero Coupé "Nordic Performance" (2001)
Mortalis VW-nörd?
29 januari 2008 · 4 332 Inlägg

Kör turtles supertvätt som tvätttjofräs (otroligt bra mot salt/kladd osv), vanlig ok/q8 tjär/asfaltslösare är bra avfettning, tycker jula har bra turtle svampar, de har alla dessa grejer för ganska lite pengar..

Senast redigerat av Mortalis (29 januari 2008)

Fawve Fotograf
29 januari 2008 · 166 Inlägg

Mortalis skrev:
Kör turtles supertvätt som tvätttjofräs (otroligt bra mot salt/kladd osv), vanlig ok/q8 tjär/asfaltslösare är bra avfettning, tycker jula har bra turtle svampar, de har alla dessa grejer för ganska lite pengar..

Okej! big_smile Tack så mycket, kanon. smile Jula ligger inne i Malmö och allt. smile

SAAB - Move Your Mind.
Saab 9-3 Aero Coupé "Nordic Performance" (2001)
Carlsberg
29 januari 2008 · 111 Inlägg

Meguiar's är rätt fint, kostar rätt mycket bara meeeeeeennnn.......Dock tkr jag att deras interiörtvätt inte är någon höjdare

"The beast got 500 horsepower and a Borla exhaust system, it does 0-60 in about.... ehm 4.3 seconds..yeaah. -Wow you can read the broschuer."
Saab 900 s (1990)
Saab 9-3 (2008)
Speedman Bilvårdsexpert
29 januari 2008 · 663 Inlägg

Hmm, du vill alltså veta dom bästa produkterna, men ska kunna å att köpa i Malmö. DÅ ska du nog inte räkna med att få tag på dom bästa produkterna tyvärr. Kan gå, men svårt.

Räkna bort dessa produktmärken inom alla katergorier:
Turtle
Sonax
Autoglym
Smartab

Kan du, så köp Strovels kemi. Kanonmedel!!

Välj heller ingen macksvamp då dom gör allt annat än "suger". Microfibersvampar är dom enda som duger för den kräsne.
Finns en del produkter till som är sjukt bra, men då får man allt offra sig att strävka sig längre än Malmösmile

Mvh/Tobbe

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com
Chrysler Pt cruiser "Bilpedantens lånebil" (2001)
Fawve Fotograf
30 januari 2008 · 166 Inlägg

Speedman skrev:
Hmm, du vill alltså veta dom bästa produkterna, men ska kunna å att köpa i Malmö. DÅ ska du nog inte räkna med att få tag på dom bästa produkterna tyvärr. Kan gå, men svårt.

Räkna bort dessa produktmärken inom alla katergorier:
Turtle
Sonax
Autoglym
Smartab

Kan du, så köp Strovels kemi. Kanonmedel!!

Välj heller ingen macksvamp då dom gör allt annat än "suger". Microfibersvampar är dom enda som duger för den kräsne.
Finns en del produkter till som är sjukt bra, men då får man allt offra sig att strävka sig längre än Malmösmile

Mvh/Tobbe

Hoho! Inte illa att få tips från en "Bilvårdsexpert"! Tack så mycket! big_smile big_smile big_smile

SAAB - Move Your Mind.
Saab 9-3 Aero Coupé "Nordic Performance" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang