caromania skrev:
Syst3m skrev:
caromania skrev:
[
Jag tycker också du funderar på helt rätt bilmodell. Billigare kommer du inte hitta. Toyotorna är dyrare i inköp men de är också mest pålitliga.
Pålitligaste bilen? Senaste idag såg jag en ganska ny Toyota med motorstopp i centrum.
Det verkar vara en empiriskt säkerställd bedömning du gjort. Du har ju trots allt sett en Toyota med motorstopp. Därför måste det också stämma att Toyota är generellt dåliga. Själv baserar jag bara min enkla amatörmässiga teori på att Toyota och Mazda de senaste ~10-20 (?) åren har bäst statistik enligt Svensk Bilprovning.
Nej, jag ber att få ändra mig och rekommenderar istället en Volvo V50. Det är bra grejjer. Det är ju trots allt hela 50% av bilarna som
inte varit inne på verkstad fastän bilarna funnits på marknaden en ansenlig tid.
Och dom 50% är kunder som inte hunnit lämna in än på grund av verkstans väntetider!

Dom kommer dom oxå!
Nä, men de här med vilken bil som är bra o vilken som är dålig beror mycket på hur tidigare ägare skött bilen oxå, men en Corolla anser jag vara en helt ok bil för dom pengarna, visst den kan klydda oxå, men som någon tidigare här sa, gör ett Motormännen test, så kan dom oftast (inte alltid!) hitta om där skulle vara nått fel på gång!
Jag köpte en V70 för 45.000:- en 98a, med antagligen för många mil på mätaren, men den har varigt pålitlig som f*n, min Sambos nya Colt (06a) har redan vatt på verkstan 2ggr, medans min gammla v70 tuffar på utan bekymmer, hittentills iallafall!
Det tråkiga med den är dock bränsleförbrukningen!
Men va hård, när du förhandlar om priset hos en bilhandlare, bilen "står" dom alltid för MYCKET lägre pengar än vad dom begär! Är sen inte säljaren intresserad av att göra nått på priset, så finns det gott om sånna på blocket!
Lycka till med affären!