5636
Sök

Haha, Snorungar med EVO ^^

557 Inlägg
14 februari 2006
Trådstartare
I morse vid sisådär 11 tiden så åkte jag med morsan och handlade, vi har en Gul EVO 6a bakom oss istortsätt hela vägen. Snorungarna som satt i EVOn dummade sig lite, gasade, bromsade, gasade, bromsade osv osv. Vi ska passera en buss som precis ska åka, men morsan bestämmer sig för att släppa bussen och bromsar in lite halvnormalt. EVOn låg kanske 3 meter bakom morsan, och smäller rakt in i baken på oss. "Ingen kroppslig skada skedd"

Vi går ut, och han i evon och hans polare går ut, Morsans bil fick en liten buckla i bak, EVOn blev det bara skit av, haha hela huven stog som ett "A" snubben som körde EVOn såg ut att nästan börja böla, han tänkte väl "Naj min bil" sad

Hehe, nu undrar jag bara, hur kan det komma sig att bilen som blir påkörd bakifrån oftast inte får några större skador, medans bilen som kör in i en oftast ser ut som skit efteråt?

Måste bara tillägga att folk under 25 inte ska ha sådanna bilar, jag kör själv en S40 2,0 Turbo och jag tycker nästan det e lite för mkt kräm i den smile

//Jerry

15 Inlägg
14 februari 2006
hahahaha! Låter lite tråkigt för han... det var nog hans ögonsten. Blev de skrot eller nått som går att fixa?

Det är farligt att ha rätt när staten är fel....

Utanlem
895 Inlägg
14 februari 2006
bilarna e väl antagligen mjukare fram så frontkrockar inte ska va så stumma o man dör direkt... nån anledning finns de ju till att bilarna sjunker ihop som ett dragspel....
blev lite yrt i din text där med hur många evos som helst big_smile

557 Inlägg
14 februari 2006
Trådstartare
Det kan jag inte svara på, men det såg ganska illa ut faktist. det rök ganska duktigt ut motorn, "Antar att det kan vara kylaren" allt går ju att laga, det handlar bara om pengar tongue

Men den blev ganska duktigt kvaddad faktist, inga lysen, ena däcket såg ut att vara lite skevt, samt att framrutan och den vänstra fönsterrutan gick sönder "Fråga mig inte hur den kunde gå sönder" antar att det blev ett ganska duktigt tryck. smile

//Jerry

557 Inlägg
14 februari 2006
Trådstartare
Burken skrev:
bilarna e väl antagligen mjukare fram så frontkrockar inte ska va så stumma o man dör direkt... nån anledning finns de ju till att bilarna sjunker ihop som ett dragspel....
blev lite yrt i din text där med hur många evos som helst big_smile

Jag var tvungen att förklara så bra som möjligt, endå lyckades jag inte smile

//Jerry

fresh'n'clean
147 Inlägg
14 februari 2006
motorhuven/fronten är designad för att gå sönder för att lindra skador för fotängare, däremot är det inte så vanligt att man backar på någon, just därför är baklucka/bakkjol lite starkare för att ta smällen om man blir påkörd bakifrån.
Sen har det inte så mycket med effekt som med själva personen att göra, vem som helst kan köra fort/vårdslöst med vilken bil som helst.. hade nog hänt samma sak om de hade haft en 240.
Senast redigerat av alxalx (14 februari 2006)

"Svenskt uppslagsord
sport|bil [²sp'år_t:bi:l Uttal] -bilen -bilar subst.
liten snabb bil (för nöjeskörning)"

694 Inlägg
14 februari 2006
deformeringzoner därför allt blir sådan mos.. för att lindra krocken.. var nog ganska rätt åt honom.. fick han sig en minnesbeta. plus att han hade nog helförsäkring.. hehe

8 156 Inlägg
14 februari 2006
Synd om grabben om han inte hade helförsäkring wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

9 108 Inlägg
14 februari 2006
mm synd om han som sagt.. Kan inte föreställa mig vad man själv hade gjort big_smile Men det var ju helt och hållet hans fel.. Om bussen nu blinkade så är det ju faktiskt lag på att stanna.. Om den däremot inte blinkade hade jag blivit förbannad på din morsa kan jag säga hehe..

alxalx Det där är ju en evo8.. Det var en evo6 det snackades om här..

fresh'n'clean
147 Inlägg
14 februari 2006
MilleN skrev:

Okej, missade det bland allt EVO' wink

"Svenskt uppslagsord
sport|bil [²sp'år_t:bi:l Uttal] -bilen -bilar subst.
liten snabb bil (för nöjeskörning)"

Ingenjör
256 Inlägg
14 februari 2006
MilleN skrev:
mm synd om han som sagt.. Kan inte föreställa mig vad man själv hade gjort big_smile Men det var ju helt och hållet hans fel.. Om bussen nu blinkade så är det ju faktiskt lag på att stanna.. Om den däremot inte blinkade hade jag blivit förbannad på din morsa kan jag säga hehe..

Det är lag på att stanna om det är 50-väg.

Körde hon på 70-väg är det däremot bussen som har väjningsplikt.

Det är inget brott förrän man åker fast

1 453 Inlägg
14 februari 2006
Fimpha skrev:
I morse vid sisådär 11 tiden så åkte jag med morsan och handlade, vi har en Gul EVO 6a bakom oss istortsätt hela vägen. Snorungarna som satt i EVOn dummade sig lite, gasade, bromsade, gasade, bromsade osv osv. Vi ska passera en buss som precis ska åka, men morsan bestämmer sig för att släppa bussen och bromsar in lite halvnormalt. EVOn låg kanske 3 meter bakom morsan, och smäller rakt in i baken på oss. "Ingen kroppslig skada skedd"

Vi går ut, och han i evon och hans polare går ut, Morsans bil fick en liten buckla i bak, EVOn blev det bara skit av, haha hela huven stog som ett "A" snubben som körde EVOn såg ut att nästan börja böla, han tänkte väl "Naj min bil" sad

Hehe, nu undrar jag bara, hur kan det komma sig att bilen som blir påkörd bakifrån oftast inte får några större skador, medans bilen som kör in i en oftast ser ut som skit efteråt?

Måste bara tillägga att folk under 25 inte ska ha sådanna bilar, jag kör själv en S40 2,0 Turbo och jag tycker nästan det e lite för mkt kräm i den smile

Vad åkte ni för bil? Hur fort gick det när ni smällde? Mvh

517 Inlägg
14 februari 2006
okkar skrev:
deformeringzoner därför allt blir sådan mos.. för att lindra krocken.. var nog ganska rätt åt honom.. fick han sig en minnesbeta. plus att han hade nog helförsäkring.. hehe

om karrosen har börjat vika sig på deformeringzonerna så är det bara att skrota _HELA_ skiten sad

Kul, om han var under 24år och hade typ tjuvlånat den av sin farsa eller någonting som har kryssat i rutan på att ingen under 24år får köra den på försäkringen....
Senast redigerat av Ghost_Face (14 februari 2006)

1 417 Inlägg
14 februari 2006
jag måste nog säga att jag tycker att det var rätt åt honom. Om han höll på som du säger så var det bra att han fått lära sig en läxa.
Ursäkta mig, men det här gången tycker jag faktiskt så

Ingenjör
256 Inlägg
14 februari 2006
Holme skrev:
jag måste nog säga att jag tycker att det var rätt åt honom. Om han höll på som du säger så var det bra att han fått lära sig en läxa.

Kan bara hålla med.

Hoppas Ni som satt i bilen framtill inte fick några skador.

Det är inget brott förrän man åker fast

736 Inlägg
14 februari 2006
okkar skrev:
Kul, om han var under 24år och hade typ tjuvlånat den av sin farsa eller någonting som har kryssat i rutan på att ingen under 24år får köra den på försäkringen....

Brukar inte göra någonting alls. Blir bara högre självrisk.

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
14 februari 2006
N33d4Sp33d skrev:
Holme skrev:

Kan bara hålla med.

Hoppas Ni som satt i bilen framtill inte fick några skador.

Håller också med att det nog var rätt åt honom om han höll på så där tongue
Tur att ni inte skadade er åtm. smile

Fisketokig
2 997 Inlägg
14 februari 2006
Alltid tjatigt med plastskador, men de får skylla sig själva om de inte har koll på trafiken.

För att vara lite slälvkritisk och samtidigt hålla med Fimpha så ligger det rätt mycket i att folk under 25 inte borde ha sådanna bilar.

Att gå på en sprillans 250hästars turbo mitt i vintern som förstabil vid 20 års ålder skulle jag nog inte gjort, har verkligen hållt igen och inget har hänt ännu.

Man skulle nog väntat ett par år till.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Turbomissbrukare
62 Inlägg
14 februari 2006
Ghost_Face skrev:
okkar skrev:

om karrosen har börjat vika sig på deformeringzonerna så är det bara att skrota _HELA_ skiten sad

Jag fixade upp en Cossie som va helt sne.. Så gå dår det alltid.. tongue
Bara man har tillgång till rätt tools! Skulle lätt kunna tänkas köpa den EVO`n och fixan

Ryskhårdporr- de e kärlek de... :P

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
14 februari 2006
Känner igen det omogna betéendet, gjorde nämligen likandant en gång första dagarna med körkortet (hände dock inget den gången som tur var).

- Time Attack -

Sök