3824
Sök

Undrar om dom här stegen klarar av mina basar?

329 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
#1
hej som rubriken lyder fungerar detta ihop? och är det någon som har ett bra låd förslag till dom här basarna?

Det jag har är 4st HC 550.2 från impact som ska lämna 1800Watt styck.

och basarna är 2st dragster DWC 15"

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu

452 Inlägg
1 februari 2008
#2
Klart den setupen funkar annars hade du ju inte vunnit sm med prylarna!!!
Dock kan du behöva bygga om lådan din...behövs 30-40 liter till

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
1 februari 2008
#4
Var det får o skryta eller hade du hoppats på nåt i stil med: Va e det för märken, mina boschmann tior spelar riktigt bra för pengarna tongue


297 Inlägg
1 februari 2008
#5
klart det funkar ! för mycket är ju bara lagom cool
Senast redigerat av omegaman1 (1 februari 2008)

SM-vinnare i SQ-klassen experienced unlimited 2011 .

329 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
#6
bumpe skrev:
Var det får o skryta eller hade du hoppats på nåt i stil med: Va e det för märken, mina boschmann tior spelar riktigt bra för pengarna tongue

nä är ju många kunniga här så dom kanske kunde komma med lite tips tänkte jag...wink

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu

21 761 Inlägg
1 februari 2008
#7
Antar att basarna heter DWC 258. De tål 1200WRMS per styck och vardera steg ger ut 1x1800WRMS i 2 Ohm, varje bas kan alltså få upp till 3600WRMS. Verkar ju inte bli för lite effekt iaf. wink  Ström har du väl antar jag.

Hur många liter är din nuvarande låda på då?

Deras eget förslag är på 60 liter avstämt till 43 Hz.

329 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
#8
Drönirettab skrev:
Antar att basarna heter DWC 258. De tål 1200WRMS per styck och vardera steg ger ut 1x1800WRMS i 2 Ohm, varje bas kan alltså få upp till 3600WRMS. Verkar ju inte bli för lite effekt iaf. wink  Ström har du väl antar jag.

Hur många liter är din nuvarande låda på då?

Deras eget förslag är på 60 liter avstämt till 43 Hz.

nuvarande lådan är runt 140-130 liter någon stans till båda.

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu

21 761 Inlägg
1 februari 2008
#9
Då är den ungefär lika stor som Dragsters eget förslag tydligen. Att ge förslag på låda är ganska svårt när det handlar om SPL har jag märkt, har försökt men det blir liksom inte riktigt som beräkningsprogrammen visar.

Visst är det en SPL-låda som du tänker ha?

trucken
563 Inlägg
1 februari 2008
#10
har du ordentligt med ström? mina 2.250 drar ström och 2.550 drar ju dubbelt upp. så mer ström är nog att föredra..

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)

329 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
#11
apoteket00 skrev:
har du ordentligt med ström? mina 2.250 drar ström och 2.550 drar ju dubbelt upp. så mer ström är nog att föredra..

ja ström fins men man kan ju aldrig få för mycket. och har ju 4st 550.2 sen har jag ju 2st 250.2 ett till 4st 6" fram och ett till 4st 6" bak och sen är det ju 2st 75.2 till diskanterna..

Drönirettab skrev:
Då är den ungefär lika stor som Dragsters eget förslag tydligen. Att ge förslag på låda är ganska svårt när det handlar om SPL har jag märkt, har försökt men det blir liksom inte riktigt som beräkningsprogrammen visar.

Visst är det en SPL-låda som du tänker ha?

ja det är en spl låda vill gärna komma över 155 då mitt person bästa är 152 med frekvens
Senast redigerat av Herr Nilsson (1 februari 2008)

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu

21 761 Inlägg
1 februari 2008
#12
Åk till Dreddan och testa fram en bra låda och avstämning. wink

Vet du ungefär vid vilken frekvens som kupen peakar med nuvarande lådplacering?
Senast redigerat av Drönirettab (1 februari 2008)

329 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
#13
Drönirettab skrev:
Åk till Dreddan och testa fram en bra låda och avstämning. wink

Vet du ungefär vid vilken frekvens som kupen peakar med nuvarande lådplacering?

japp det vet jag med nuvarande basar är det 59 hz men med samma låda men med andra basar var det 57hz så vet inte vad som hände men tror det ändrade sig efter som lådan blev mindre efter som domhär basarna är större...

dreddan är ju bara kass han håller ju bara för öronen ju....

och fattar inte hur bilens peak är.. mycket skumt...

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu

Team Autohifi!
865 Inlägg
1 februari 2008
#14
Men Herr Nilsson, ska inte du vara dansbandskung?
Så kul är det inte att höra Sven-Ingvars i 155db wink
150db räcker gött:D


trucken
563 Inlägg
2 februari 2008
#15
klart 6 batterier är ju endel men å andra sidan har du en satans massa effekt också.stegenär dessutom specade vid 13,6 volt.har du det när du lirar? slår hårt för strömmens framfart=) har själv 5 batterier ör 2st 2.250 o 2st 2.150 och det krävsnog.. o vem snackar att dansband inte låter gött vid 155db? klart somfan att det gör=)

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)

"There can only be one"
205 Inlägg
2 februari 2008
#16
Herr Nilsson du har ju rätt Efternamn så du borde veta bättre wink



Sök