4925
Sök

Generatorn viner i högtalarna när jag bytte stereo

72 Inlägg
2 februari 2008
Trådstartare
Hej nu är mitt problem så att det viner i högtalarna när stereon är på, både när bilen är av och på, låter högre när bilen är på och i takt med gaspådrag.. hade inte problemet med min tidigare stereo.

provade att koppla jord och ström direkt från batteriet och då sänkte jag ljudet med ca 1/4 del.sad

400 Inlägg
2 februari 2008
Låter riktigt skumt...vad för högtalare, slutsteg etc?

Ride Like You´ve Never Been Hurt

72 Inlägg
2 februari 2008
Trådstartare
CroZZeN skrev:

Gas silver pro system i fram och x-max bas med D-1 monoblock 30mm kablar och hifi lågnivå som funkade skitbra tilsammans med förra stereon.

4 554 Inlägg
2 februari 2008
om de blev när du bytte spelare är nog signaljorden av i spelaren

72 Inlägg
2 februari 2008
Trådstartare
loudness skrev:
om de blev när du bytte spelare är nog signaljorden av i spelaren

Är de något jag kan gå in och löda eller nått?

4 554 Inlägg
2 februari 2008
ja har du tur så kan du löda ihop de, beror på dina lödkunskaper och var de brännt, lossa under och följ jorden med ett förstorningsglas så kanske du hittar nått som är avbrännt

72 Inlägg
2 februari 2008
Trådstartare
loudness skrev:
ja har du tur så kan du löda ihop de, beror på dina lödkunskaper och var de brännt, lossa under och följ jorden med ett förstorningsglas så kanske du hittar nått som är avbrännt

ah okej de låter intresant de ska jag kolla.. tack för tipset

16 197 Inlägg
2 februari 2008
linnardt skrev:
CroZZeN skrev:

Gas silver pro system i fram och x-max bas med D-1 monoblock 30mm kablar och hifi lågnivå som funkade skitbra tilsammans med förra stereon.

silver PRO???   nu blev ja nyfiken..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

72 Inlägg
3 februari 2008
Trådstartare
evilaudio skrev:
linnardt skrev:
CroZZeN skrev:

silver PRO???   nu blev ja nyfiken..

Spana in min bil som jag har framme nu, där ser du silver pro serien är dock inte den bilen jag bygger i nu men de är ungefär de systemet...

Sök