Dra aldrig ström från batteriet till mättare därför att de kommer att va påslagen vare det sig om bilen e på eller inte o då menar jag först belysningen i mätaren o sen om det e volt mätare så kommer pilen att peka på siffrorna o det tar lite av batteriet.
Man brukar säga att man tar stöm från tändningen o vilket innbär att man tar ström från nån ström kabel som får ström när man vrider på tändningen, som i mitt fall så tog jag ström från Cigg tändaren o den får ström bara när tändningen e vriden.
så leta efter en sån ström kabel o koppla ihop den sedan behöver inte jord kabeln va lika lång eftersom du har jord punkter i a Stolpen närmast, sen resten hittar du själv i koplings skemat.
Lycka till nu!
Vi tycker olika vet jag, that's it