2545
Sök

Fräsha upp 744an till våren :)

Nätverkstekniker(snart)
164 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
Tjenare, har tänkt mig att fräscha upp 740in lite till våren smile

Har ju 4 breddade plåtisar på gång som jag tänkte lacka vita, bilen är ju röd och jag tycker det blir en fin kontrast med lite vitt också. Sen tänkte jag lacka understa delen på stöt, kofångare och den där boddade biten längst ner under dörrarna ni vet, vita, lacka backspeglarna röda. Sen tänkte jag också(eventuellt) lacka dörrlisterna vita, elr röda.. vet inte vad som blir bäst hmm

Nu till min fråga, tror ni detta kan se fräscht ut elr kommer de bara se tattaraktigt ut? Tänkte också dra på 740is kundvagnshandtag på bakluckan(glt vingen elr va de är för vinge) o lacka denna röd. Ska också sänka bilen lite granna, ser ju ut som en xc740 nu ju hehe.

Ska väl även tona rutorna, ser så gubbigt ut o-tonat, ska jag plocka ur rutorna när jag tonar? bör ju bli bättre resultat då. Sen funderar jag på om jag ska dra om lite avgassystem så att jag får en pipa på vardera sida bak, samtidigt som jag vill få lite goare avgasljud(trött på 740is original ljud om jag säger så hehe) Men vill inte ha någe volvoraggar ljud om ni förstår.. de ska va lite klass på de!

Sen blir de väl till att fräscha upp bilen invändigt också, byta förarstol för den är helt slut tongue Ni vet inte nån bra stol som är lite lyxigare men passar på ett ungefär till fästena som sitter? Orkar inte modda om förmkt..

Aja finns de nån med mkt fritid som är bra på photoshop så får ni gärna prova att genomföra några av dessa ändringar så jag får se hur de ser ut smile

Ha de gött gräbbs och görls wink

Den som spårar ur hittar ofta en klocka ;)

194 Inlägg
6 februari 2008
alla 740, 940 och 850 (icke 850 baksäte tror jag) stolar passar, läder stolar i svart, rött å beigt finns, sen finns det halvskinn i svart (finns säkert fler men aldrig sett :S) sen  trikå plysch (det jag har) i rött, svart, blått och beigt. de är väll de lyigare varianterna.. ta ut rutorna om du ska tona, de små sido rutorna är bajslätta att få ut, och passagerar rutorna sitter med 2 eller 3 clips, sen för lilla rutan i dörren lär du borra upp en pop-nit.
Ge fan i att blanda i vita lister å skit tongue blir tattigt, du har en röd bil med krom lister så du får köra på rött å krom tema, lacka trösklarna svarta (de lär va ganska slitna å gråa nu) lacka speglarna röda (MEN ICKE FÄSTENA!) GLE lack kallas det när man lackar underdelen på kofångarna, men kör på rött det blir snyggt! smile vitt kommer att förstöra så mycket för utseendet så dissa den idén direkt tongue vita fälgar må gå men i mitt tycke så är de bara snygga på svarta och vita bilar. annars blir det polka gris tongue

Nätverkstekniker(snart)
164 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
Du verkar ha grejjat en del, tackar och bockar för svaret. Nu när du säger de så kan de nog fan bli redigt fräscht med röda detaljer istället för vitt, vet inte hur jag tänkte hehe tongue

Tänkte också om du vet va de kan gå på o fixa detta? Färg.. slippapper, spackel o sånt!

Vet du någon annan bra färg som kan passa fälgarna istället för vitt? Rött kanske blir lite overkill.. o svart vill ja inte ha.. kanske svart om man kan lyckas få in sånna hära krom ringar i de breddade plåtisarna.

Något spec jag bör tänka på när jag lackar plastdetaljerna? Farsan sa att trösklarna ska jag INTE slipa ner.. så mkt underredsmassa o skit där.. bättre att bara göra dom riktigt rena sen pyscha på färg:P Men spackel o slipning o sånt på underdelen av stötfångarna, va bör jag tänka på?

Har tänkt länge på o fixa upp den.. men har aldrig kommit till skott roll

Rätt bra objekt att hålla på med.. ingen rost överhuvud taget att gnälla om ^^

Aja många tips vill jag ha big_smile

Den som spårar ur hittar ofta en klocka ;)

194 Inlägg
6 februari 2008
Hmm vad det går på vette fan, har icke spacklar något ännu tongue men en burk räcker gott och väl till kofångarna, jag drog bara en liten snabbis med sandpapper innan jag lackade och inget har släppt där alls! trodde det skulle göra det men icke tongue hehe hmm kromringar på svarta fälgar hade jag sagt, hade nog passat bäst tror jag! nja när jag lackade mina plastdetaljer gjorde jag inte mycket innan.. bara la dem i lådan och sprejade tongue jag har väldigt lite tåladmod så tongue men det som blir skit nu får göras bättre i sommar när det är varmt och man har vant sig vid sakerna så man inte känner behovet av att allt ska vara klart NU tongue varför ska du spackla på kofångarna förresten? tongue hmm sen kan du ju plocka av lyktglasen och lacka plasten brevid reflektorerna som jag hade gjort, finns bilder på projekt smile sen lilla kåpan i mitten av lyktan.. glömde jag göra men ska väll göras sen tongue

Sök