Är i begrepp att köpa min första bil och har fastnat för ett objekt (Audi A3 97:a) som ser ut att vara i superskick bortsett från två små områden där lacken börjat bubbla. Det ena är på vänster skärm bak och det andra på höger dörr vid kanten. I övrigt ser bilen ut att vara helt rostfri. Har pratat med bilfirman men de ville inte åtgärda detta själva utan menade på att jag får fixa detta själv om jag köper bilen.
Eftersom jag har ringa erfarenhet av sånt här lackarbete osv. så vill jag inte ge mig på att försöka laga något själv utan i såna fall lämnar jag in till en lackerare. Frågan är då dels vad det på ett ungefär skulle kosta att få sånt här omlackat (ca. 5.000 sa bilhandlarn till mig) hur pass säker man kan vara på att det inte rostar igen på samma ställe samt om ni har några tips på vem man skulle kunna lämna in bilen till? Bilen har inte metalliclack vilket ju borde borga för att färgmatchningen torde kuna bli rätt bra?
Bilen i övrigt känns verkligen jättebra men det känns ju inte så kul att köpa en bil som redan från början håller på rosta bort.