4184
Sök

vad vore bäst?

127 Inlägg
8 februari 2008
Trådstartare
#1
hallå. har lite småfunderingar. ska jag köpa ny huvudenhet och ett par 6*9 och driva dom med huvudenheten. men då måste ja koppa bort två högtalare för det är väl inte bra att driva 6 högtalare med stereon.

eller jag ska köpa ett par 6*9 och ett slutsteg och behålla min huvudenhet.
fördelen med detta är väl att ja får bättre kräm i 6*9orna och kan behålla alla högtalarna.

huvudenheten blir isåfall denna tror jag

http://www.brc.se/sortiment/visa_artike … DEHP6000UB

6*9orna blir dessa

http://www.brc.se/sortiment/visa_artike … hvgr=U1220

och slutsteget blir detta om jag ska ha slutsteg och 6*9 istället.

http://www.brc.se/sortiment/visa_artike … hvgr=U1300

vilken kobination blir bäst??

Solfilmsmontör
950 Inlägg
8 februari 2008
#2
ska du ha 6x9'or för att slippa sätta en sub i bilen eller ? annars kan du nog hitta en begagnad baslåda + steg för de pengarna och det lär ge betydligt mer bas, vilket jag tror du är ute efter.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

127 Inlägg
8 februari 2008
Trådstartare
#3
Kornz skrev:
ska du ha 6x9'or för att slippa sätta en sub i bilen eller ? annars kan du nog hitta en begagnad baslåda + steg för de pengarna och det lär ge betydligt mer bas, vilket jag tror du är ute efter.

nä har redan en pioneer bas på 400 wrms och ett steg
men vill ha lite mer och tror att ett par 6*9 skulle göra susen.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
8 februari 2008
#4
Det tror ju då inte jag, 6*9 plus sub är ingen bra kombination, när de spelar samma frekvenser vilket de gör om du inte ska ha 6*9 som mid/rearfill blir de pannkaka av allt...
Sälj stsget och subben och lägg pengarna från det och det andra steget du skulle köpa på något bättre...

Vad har du för framsystem för att börja från rätt håll?


127 Inlägg
8 februari 2008
Trådstartare
#5
bumpe skrev:
Det tror ju då inte jag, 6*9 plus sub är ingen bra kombination, när de spelar samma frekvenser vilket de gör om du inte ska ha 6*9 som mid/rearfill blir de pannkaka av allt...
Sälj stsget och subben och lägg pengarna från det och det andra steget du skulle köpa på något bättre...

Vad har du för framsystem för att börja från rätt håll?

steget o basen ska jag inte sälja. har knappt haft det en vecka inu:P de e helt nytt o fungerar kanon är bra kräm i det. men tycker att det typ saknas nånting i det hela. kan kanske bara bättre o byta ut framsystemet.

det sitter mds dynamit 6,5 i framdrörrarna och mds dynamit 5,25 typ ovanför baksätet brevid hatthyllan.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
9 februari 2008
#6
Vad driver du framsystemet med? Bör verkligen drivas med ett steg...

Körde tillfälligt med steg och bas tilsammans mer org framsystem, basen verkade klen även att trycket fanns där, för lite midbas så låter vilken bas som helst dåligt...
Senast redigerat av bumpe (9 februari 2008)



Sök