6476
Sök

Lemplighetstillstånd fråga

bojboj
8 februari 2008
Trådstartare
Jag undrar om man kan få sitt lemp indraget pga en misshandel?

321 Inlägg
8 februari 2008
Kort svar; Ja.

bojboj
8 februari 2008
Trådstartare
Är det alltid så eller behandlar som från fall till fall?

Tack förresten
Senast redigerat av bojboj (8 februari 2008)

Thorssa
8 februari 2008
Trådstartare
biltokeR skrev:
Inte för att vara gnäll kärring men tur att man inte måste kunna stava för att få körkortet... tongue

Kasta inte sten i glashus. Gnällkärring är ett ord! Särskrivning kallas det visst.

DFFL
9 020 Inlägg
8 februari 2008
Se till att få kortet innan dommen faller.
För det blir du inte av med.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

bojboj
8 februari 2008
Trådstartare
biltokeR skrev:
Inte för att vara gnäll kärring men tur att man inte måste kunna stava för att få körkortet... tongue

Men heja dig då din flöjt!!!

bojboj
8 februari 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:

Jag skriver för en polares räkning, jag har kortet. Är du helt hundra på att dom inte kan dra in körkortet så att inte han jobbar sig för körkortet och sen att dom drar in det?

265 Inlägg
8 februari 2008
lämpet är ju för trfik å så tyckr inte dom ska dra det för att bankat på nån?! man slår la ingen när man kör så känner jag tongue men lagar å skit är ju helt rubbade

nu med 470 hk

- De är jag de.
354 Inlägg
8 februari 2008
X40Mackan skrev:
lämpet är ju för trfik å så tyckr inte dom ska dra det för att bankat på nån?! man slår la ingen när man kör så känner jag tongue men lagar å skit är ju helt rubbade

Ja precis man kör väll lika bra även om man har slagit någon? wink

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1

Smålänning
7 887 Inlägg
8 februari 2008
Killr0y_swe skrev:
X40Mackan skrev:

Det handlar om risk.
En person som misshandlat någon kan misstänkas ha ett instabilt, aggresivt teperament, och det vill man inte ha i trafiken.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

DFFL
9 020 Inlägg
9 februari 2008
bojboj skrev:
FireTraXX skrev:

Jag skriver för en polares räkning, jag har kortet. Är du helt hundra på att dom inte kan dra in körkortet så att inte han jobbar sig för körkortet och sen att dom drar in det?

När du väl har kortet så har du det, inte lika lätt att ta som ditt lämplighetstillstånd.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

- De är jag de.
354 Inlägg
9 februari 2008
twin_cam skrev:
Killr0y_swe skrev:
X40Mackan skrev:

Det handlar om risk.
En person som misshandlat någon kan misstänkas ha ett instabilt, aggresivt teperament, och det vill man inte ha i trafiken.

De var ett skämt, därav " wink "

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1

Sök