4921
Sök

Vad säger bilprovning om en omlackering ?

BamZe84
9 februari 2008
Trådstartare
Tjenare!
Som topicen lyder. Tänkte kolla vad dem säger när man kommer in med en flerfärgad bil och försöker bes bilen. Ja köpt Saaben nyligen. De är bes för 1 vecka sen fick 2or för slitna däck och ena blinkers ur funktion. Men den står fortfarande som MBLÅ i bespappret ? Kan de bli problem att bes bilen ?

Hur lyder bilprovningens moral om bilar för ombes. Jag fick ju 2st två på däck och blinkers, kan dem säga något om att fjädrarna sitter löst eller att avgas ger ifrån sig för hög bullernivå ? För de är ju bara en ombesiktning ?

Mvh bamZe

med lem
1 147 Inlägg
9 februari 2008
det e väl reg besiktning vid omlackering (färgbyte) av betydande ytor??
Senast redigerat av dallelito (9 februari 2008)

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

658 Inlägg
9 februari 2008
Säger nog inget, speciellt inte på en ombesiktning. Men påpeka färgbytet när du är där så ändrar de i papprena så blir det garanterat inga problem sen

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

BamZe84
9 februari 2008
Trådstartare
okej! Strålande tack för hjälpen alla!

Ha en bra kväll!

945 Inlägg
9 februari 2008
dom säger inte ett skit om det, ändrar bara i reg bes pappret  att bilen har ny färg. Kostar inget, gjorde det iaf inte för mig.

blinka blått om du vill rejsa!

Rörpulare
1 453 Inlägg
9 februari 2008
Man behöver inte äns anmäla av omlack av bil...

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

BamZe84
9 februari 2008
Trådstartare
Okej perfekt! smile

volvoraggare
4 776 Inlägg
9 februari 2008
som sagt dom brukar inte ens bry sig o man målar om bilen

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

BamZe84
9 februari 2008
Trådstartare
Nä ja vet vi rollade om poolarens bil förra vintern, men den hann bli skrot innan besiktningen smile

8 156 Inlägg
9 februari 2008
Man kan dra till sig polisens uppmärksamhet om man lackerar om bilen utan att ta upp det vid besiktningen (och få det ändrat i registret).
Anledningen är ju att polisen kan bli lite misstänksamma om dom t.ex. ser en svart bil som ska vara röd, speciellt i Sthlm-trakten där en del reg.skyltar blivit stulna.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

BamZe84
9 februari 2008
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Man kan dra till sig polisens uppmärksamhet om man lackerar om bilen utan att ta upp det vid besiktningen (och få det ändrat i registret).
Anledningen är ju att polisen kan bli lite misstänksamma om dom t.ex. ser en svart bil som ska vara röd, speciellt i Sthlm-trakten där en del reg.skyltar blivit stulna.

Tänk du har så rätt så! Jag hade kört hem bilen till skåne (50mil) så var ja ju sjukt sugen på en biltvätt. Så jag stannad på Center Syds området som ligger Löddeköpinge, ett jättestort område me butiker,resturanger och annat skit. Dem har även en biltvätt smile där stod jag och tvättade min bil kl 04.00 en sönda natt. Då när jag kör hem så märker jag det ligger en bil efter mig hela vägen. Så jag svänger in på grusvägen där jag bor. Och parkerar bilen inne på gården. Men "civilaren" vågar inte köra efter utan står kvar i korsningen. Så jag ställer mig mitt på vägen och väntar. 3-4min senare dönar det in en polisbil som hoppas på att sätta dit en saab som är "gul svart" som egentligen är hemma hörande i stockholm som är mblå smile Men efter 20min tjafsande slipper jag böter (avställd,ingen försäkring, ombesktning och inget körkort på mig)

så jag kan tänka mig att de sticker lite i ögonen smile så får väl ta de lite piano nu smile

Lastbilschaufför
123 Inlägg
10 februari 2008
Besiktningen säger inget om färgen på din bil. Men ska de va jävliga så har de rätt att kolla hela fordonet även vid en om besiktning. Oftast görs det inte men om dom vill så kan och får dom göra det. Lite surt att få nya 2:or på andra fel:(

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
10 februari 2008
Har aldrig haft problem med det. Däremot på min förra Vectra stod det M.grå i papprena, den var svart metallic. Det var bara att be killarna i hallen ändra på det enligt www.vv.se smile Hann dock inte ändra det innan jag sålde den Men min Commodore ska det inte stå grå på länge till, ska försöka ändra det till silver/svart. wink Om nu det blir ett nytt vinyltak..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Bildrulle
499 Inlägg
11 februari 2008
Min guldfärgade står som Röd i pappren. Polisen har aldrig sagt något om det, är ju bara att öppna huven och visa originalfärgen då kvacksalvaren som lackade inte var för noggrann med såna utrymmen.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

Sök