Försöker igen 200sx talas det ju mycket om men där är ju problemet att motorn inte är hållbar i längden. Hur är det med MK3 supran då? 240hk org, turbo men 1700kg ? hur förhåller den sig? Den är ju ändå relativt billig i jämförelse. 300zx verkar ju vara relativt trimvänlig också 286hk twin turbo, chip 50hk
MK3 Supran är tung, och 1JZ motorn på 2.5 liter har sin svaghet i insuget och rent utav feldesignade cylindrar. Krävs mycket pengar för att rätta det för hästkraft uttag. Satsa på 3 liters 2JZGTE motorn från MKIV. Högre kompression, lätt trimmad något, och inte dyr från staterna. JDM Performance sålde en till yours truly för 13.700 kr ungefär, skottsäkert block också. Trycker ut runt 1000 häst utan att byta interna komponenter.
Men MKIV får man ju inte för under 100 000 dock som minst och absolut minst på tex blocket om man inte snackar import. Och då känns skyline som ett trevligare val för dom pengarna om inte 300zx som verkar vara en helt ok bil och med tanke på vad som finns under huven också vara trimvänlig och lätt fixade 350 - 400hk
Volvo turbo. Men man kan inte riktigt ställa en sådan fråga som du gjort igentligen för allt beror jue på om du vill ha fwd/rwd/awd hur mkt hp du vill kunna uppnå. hur mkt pengar du är villig att lägga ut osv.
Billigaste är ju VOlvo turbo och ifall nåt går snett så är delarna billiga .. Annars är de japsarna som gäller, de grövre bilarna då, Skyline, Supra, etc etc. Helt upp till dig hur mkt du ska lägga ut lixom, En skyline lr supra är ju rätt dyra o försäkra medans volvo inte är de.. Men sen kan man tänka fram tyskarna åxå, som ja såg innan RS2... Fin bil de mä S2/S4 fina grejer ¨åxå
Men ja hade föredragit en E30 bmw o turbo konvertera tål stryk gör dom !