5190
Sök

bromsljuset fungerar ej!?

796 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
#1
hmm märkte igår när jag gick över lamporna att jag inte har nåt bromsljus weeeird. Hade det förra veckan iaf i vingen har jag sett vad kan ha hänt, hmmm. säkringarna är hela och glödlamporna nån som har nåt tips?

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

volvoraggare
4 776 Inlägg
11 februari 2008
#2
nere vid bromspedalen har du ju en bromskontakt me två kablar ryck ur dom och kortslut dom lyser det då så är bromskontakten paj

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

796 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
#3
oh tackar ska genast kolla efter

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

8 156 Inlägg
11 februari 2008
#4
Kan ju vara kablaget också.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

volvoraggare
4 776 Inlägg
11 februari 2008
#5
Phaetoon skrev:
Kan ju vara kablaget också.

det märker man brukar va vanligt att bromsljuskontakten pajjar på volvos

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

796 Inlägg
12 februari 2008
Trådstartare
#6
hmm kollade förut igen på säkringarna och upptäckte att 4an var trasig så jag bytte ut den och för varje säkring jag stoppar i så smäller den.

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

volvoraggare
4 776 Inlägg
12 februari 2008
#7
ronne skrev:
hmm kollade förut igen på säkringarna och upptäckte att 4an var trasig så jag bytte ut den och för varje säkring jag stoppar i så smäller den.

vilka ligger på 4:an du har kortis nånstans kan ligga en kabel mot en annan kabel

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

796 Inlägg
12 februari 2008
Trådstartare
#8
så här står det

STOP LAMPS
(SHIFTLOCK)

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

796 Inlägg
12 februari 2008
Trådstartare
#9
nån som har nån aning om hur jag ska ro i land med detta cool

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

Lastbilschaufför
123 Inlägg
12 februari 2008
#10
Mät kabel som går bak till lamporna mot jord.(koppla loss sladdarna från lamporna annars får du garanterat ett lågt värde) Får du ett lågt värde har du en kabel som är sönderskavd någonstans. Annars är det kabeln från säkringsdosan som är trasig. Då har du iaf delat upp systemet.



Sök