5002
Sök

sprayfärg på lacken...

1 779 Inlägg
12 februari 2008
Trådstartare
Tjenare har ifs 2 frågor..

#1,
Har fått sprayfärg på lacken, inte alls mycke. men frågan är, nån som vet om de går att få bort på ett lätt sätt och hur? något medel som inte e skadligt för lacken??

Skulle behöva få mina fälgar bra tvättade, har smutts som verkligen grott in nu under vinter då den har stätt stilla och inte blitt tvättad, så om nån vet en firma i Gbg området eler om de finns något sätt att få dom rena å fina igen??

Är tacksam för samtliga svar..

Tack på förhand

Mvh Tobbe

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum

bilbytarkung
196 Inlägg
12 februari 2008
akakaboto skrev:
Tjenare har ifs 2 frågor..

#1,
Har fått sprayfärg på lacken, inte alls mycke. men frågan är, nån som vet om de går att få bort på ett lätt sätt och hur? något medel som inte e skadligt för lacken??

Skulle behöva få mina fälgar bra tvättade, har smutts som verkligen grott in nu under vinter då den har stätt stilla och inte blitt tvättad, så om nån vet en firma i Gbg området eler om de finns något sätt att få dom rena å fina igen??

Är tacksam för samtliga svar..

Tack på förhand

Mvh Tobbe

#1 d går att få bort med polermedel..

#2 lahega(stavning) har ett bra fälgtvätt medel..spruta på sånt ta en diskborste å skruba blir som nya..finns att köpa på mekonomen
Senast redigerat av anderzohn (12 februari 2008)

sponsor:
RUDSKOGA BIL&DÄCKSERVICE AB

1 779 Inlägg
12 februari 2008
Trådstartare
tackar så hjärtligt för dom svaren smile tack tack

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum

287 Inlägg
12 februari 2008
när jag hadde rostlagat min bil och lackat och allt så när jag körde ut bilen sen när det torkat så såg jag att jag missat att lacka över grundfärgen på ett ställe (var lite små skvätt med grundfärg på orginalfärgen) så jag tog våtslippapper och slipade på och tog det försiktigt så gick det bort:) inga repor eller nått, sen så polerade jag upp det och allt vart bra:) tänkte lacka på över det men testade om det gick att slipa bort det först och det gick de:P vart bra med...

volvo ska de va :)

Sök