2779
Sök

Har jag fått Virus tro?

400 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
Hej!
Det är så här...låter lite konstigt Men...
Jag kan bara skicka svar (t.ex i en tråd eller starta en tråd, svara på GB inlägg), logga in på mailen etc. i ca 10min sen så går webläsaren tillbaks till samma sida som jag skrev meddelandet etc. på
Lite svårt å förklara...
Kortfattat: Jag kan bara t.ex svara på GB inlägg i ca 10min sen är det omöjligt...går inte att skicka iväg texten. Jag måste starta om datorn för att kunna svara i 10min till...
Nån som har nån aning om vad det kan vara?

Kan tillägga att innan de börjar skita sig så kommer det upp en pop up ruta t.ex nån om poker
MYCKET tacksam för hjälp!!
/Putte
Senast redigerat av CroZZeN (11 februari 2008)

Ride Like You´ve Never Been Hurt

400 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
JAAAA de gick !!!!
Fan blir ju helt störd på skiten när det drar igång!!

Administratör
11 962 Inlägg
11 februari 2008
Prova ta hem webbläsaren firefox från www.firefox.com och kör med det.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

400 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
Hhm okej, ska prova!
WOW de funka att skicka^^
dröjer väl inte länge till de skiter sig sad
Senast redigerat av CroZZeN (11 februari 2008)

Nätverkstekniker(snart)
164 Inlägg
11 februari 2008
Har du sökt igenom datorn efter virus, spionprogram och trojaner? AVG är ett bra antivirusprogram som dessutom är gratis, Ad-Aware fungerar bra till spionprogram, trojaner etc.. och är också gratis. Om inte detta fungerar så kan du köra FireFox istället för de inbyggda helvet*s IE:P

Den som spårar ur hittar ofta en klocka ;)

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
11 februari 2008
Tall3n skrev:
Har du sökt igenom datorn efter virus, spionprogram och trojaner? AVG är ett bra antivirusprogram som dessutom är gratis, Ad-Aware fungerar bra till spionprogram, trojaner etc.. och är också gratis. Om inte detta fungerar så kan du köra FireFox istället för de inbyggda helvet*s IE:P

nod 32 är bästa virus programet:P

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Nätverkstekniker(snart)
164 Inlägg
12 februari 2008
turboforssen skrev:
Tall3n skrev:

nod 32 är bästa virus programet:P

Nu ska inte du vara sån hörredu smile Ja sa endast att AVG var bra o inget annat elr hur.. vi drar in det dagligen på alla datorer vi får in på jobbet o ingen som har klagat hittills wink

Kom på en till sak förresten, du kan testa att rensa alla temporära filer, cookies etc. de kan lösa mer problem än man tror smile

Den som spårar ur hittar ofta en klocka ;)

400 Inlägg
13 februari 2008
Trådstartare
Tjena!
Jag har CC Cleaner till de smile men de löste inget...
Jag har även Kaspersky, det brukar alltid hojta till om de finns nåt skit på datorn..men inte denna gång..
Det hittade lite trojaner iaf, så de verkar funka nu...

RE-雨宮
481 Inlägg
13 februari 2008
Firefox med tilläggen Adblock plus och Noscript är ju guds gåva till surfandet, även om jag svurit åt noscript ibland. tongue

RE-Amemiya Kitted FD3S

1 878 Inlägg
13 februari 2008
min setup: NOD32, Registry Mechanic, Noadware. kör dessa då och då. poppar upp massa fel i registrar o sånt. Noadware är grymt bra iaf!

400 Inlägg
13 februari 2008
Trådstartare
Okej, gratis progg? Vart ladda hem ifrån?

8 156 Inlägg
13 februari 2008
Du har helt säkert fått spyware. Det tar inte dom flesta antivirusprogram då det egentligen inte är ett virus utan ett "vanligt" program.
Om jag var du så skulle jag ladda hem Lavasofts Ad-Aware 2007 (Finns som freeware-version)
http://www.lavasoft.com/products/ad_aware_free.php

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
13 februari 2008
Du kan ju kolla in och av-aktivera en del "installerade" addons till Internet Explorer.
En del spyware kan gömma sig där.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök