5182
Sök

Skräddarsy bagageutrymme(Sedan) Hur gör man?

1 537 Inlägg
2 oktober 2007
Trådstartare
#1
Hej!
Är en nybörjare inom området, men undrar hur går man tillväga när man bygger om bagageutrymmet med basar, slutsteg o så, och höjer golvet, alltså klär in utrymmet så det ser snyggt och fabrikstillverkat ut?

Hur får man till allting rätt?

Visa gärna bilder, info mm.

16 197 Inlägg
2 oktober 2007
#2
de första man gör e ju å ser vilken budget man har å lägga på bygget så man inte börjar på nåt bygge men inte har råd å slutföra (som så många har gjort)

"Testar man inte så får man aldrig veta"

SQ
1 343 Inlägg
2 oktober 2007
#3
va de gäller att få de "fabriks utseeden" så gäller de la bara att hitta de tyget/skinnet som bilen är klädd i och klä, osv.. kan du förklara lite mer om vad för planer du har?

Ljudnörd!

1 537 Inlägg
3 oktober 2007
Trådstartare
#4
Planer?

Kan säga vad jag inte vill ha, fjortis-bling bling, alltså en massa neon o shit, lite snygg belysning vore inte fel, kanske lite spotlights eller annat mysigt o så, men som sagt...

Inget i trä-utseende

De jag vill ha är typ något i mocka eller läder, själva "tyget". Sedan när det kommer till själva designen skall det vara en förhöjd golv, som det sitter ett plexiglas i mitten i storlek a la slutsteg. Det är belyst och även belysning från sidorna och under hatthyllan. "Golvet" skall vara "höjbart", eller att man kan "lyfta" upp den, för att komma åt eventuell reservhjul. Det skall sitta 2x12" basar snyggt placerade i en skräddarsydd baslåda. Sidorna skall också vara "omklädda" med utrymmen för slutsteg/kondensator/batteri/brandsläckare eller övrigt förvaringsfack.

Jag läste i en gammal biltidning om en fet Merca 124 coupé/sedan som var vinröd och stora men snygga kromade fälgar med fälgkant, o sänkt. O så var det ett påkostat ljudbygge rent allmänt, men han hade skräddarsytt bagageutrymmet på ett snyggt sätt. Sedan fanns en BMW e34 också som var ljusblå/beige/vit som såg rätt så original ut, men hade det där golvet och belysningen som jag pratade om, även denna publicerad i nån gammal biltidning..

1 634 Inlägg
3 oktober 2007
#5
Ta en titt på min bil, så kanske du får nån idé. Iofs har ju jag kombi, men principen e samma.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

542 Inlägg
13 februari 2008
#6
->Andreas_gbg_

Hur har du gjort bygget med steget i reservbaljan? Får det tillräckligt med kylning?


Sök