Det kan vara högtalarna/basarnas stora magneter som fungerar som en "elektromagnet" via högtalarekablaget vidare in till slutsteget. Har du hört om det tjuter högt när du startar stereon?
Magnetismen kan i vissa fall även gå över till Huvudenhetens frontpanel om den är tillverkad i metall.
Har du kompass eller GPS i bilen, så kan dessa påverkas av magnetfältet.
Alla sätt är bra...utom de dåliga.