3578
Sök

söker nya högtalare

244 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
#1
Hej söker

4" och 5,25" högtalare.

har varit och lyssnat på Kicker.. Väldigt nöjda med dom, MEN i denna bil skall ingen baslåda in i så jag skulle vilja ha ett par högtalare som är lite "basiga".

Nån som kan hjälpa mig??

5 852 Inlägg
17 februari 2008
#2
vad är det för bil och vad ska du driva med?

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

244 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
#3
tujbo skrev:
vad är det för bil och vad ska du driva med?

audi 100 avant -92

sitter i valet o kvalet om jag ska driva med bara stereon eller om jag ska införskaffa mig ett litet steg oxo..

Smålänning
7 887 Inlägg
17 februari 2008
#4
Köp 6*9 o sätt bak... Blir riktigt svårt att få fram acceptabel djupbas ur bara ett framsystem...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

5 852 Inlägg
17 februari 2008
#5
cleo355 skrev:
tujbo skrev:
vad är det för bil och vad ska du driva med?

audi 100 avant -92

sitter i valet o kvalet om jag ska driva med bara stereon eller om jag ska införskaffa mig ett litet steg oxo..

Köp ett bra framsystem som passar din bil bra givetvis kitsystem och ett bra steg så får du vad du letar efter smile

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

5 852 Inlägg
17 februari 2008
#6
cleo355 skrev:
tujbo skrev:
vad är det för bil och vad ska du driva med?

audi 100 avant -92

sitter i valet o kvalet om jag ska driva med bara stereon eller om jag ska införskaffa mig ett litet steg oxo..

Köp ett bra framsystem som passar din bil bra givetvis kitsystem och ett bra steg så får du vad du letar efter smile

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

244 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
#7
twin_cam skrev:
Köp 6*9 o sätt bak... Blir riktigt svårt att få fram acceptabel djupbas ur bara ett framsystem...

kluriga blir bara och montera ett par 6x9 i denna bil wink

5 852 Inlägg
17 februari 2008
#8
6*9 i din bil är inte nått bra val alls i och med att monteringen blir inte bra och sen ska dem ha väldigt mycket volym att spela i smile

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

244 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
#9
tujbo skrev:
6*9 i din bil är inte nått bra val alls i och med att monteringen blir inte bra och sen ska dem ha väldigt mycket volym att spela i smile

nej så pass klok e jag så jag vetat det..

jag pratar om fram och bakdörr för dom som inte förstått detta.. dvs. 4" fram 5,25" bakdörr.
I bakdörren finns det plats för kitsystem iaf..

279 Inlägg
17 februari 2008
#10
Har för mig att det är ganska bra tryck i infinity's 4". Har ett par såna i min bil men kommer inte ihåg vad det är för modell!


5 852 Inlägg
17 februari 2008
#11
Kör någon enkel koaxial bak bara, behövs inte mer och ja är helt övertygad om att detta kommer bli kanon vill du ha lite hjälp med en idé så kan du ju köra nått i stil med :

Fram: Impact PG50.S
Bak: Impact G40
Steg: Impact LK602

Från bilradiohuset i borås och ja vet att detta kommer låta skitbra big_smile

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

244 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
#12
tujbo skrev:
Kör någon enkel koaxial bak bara, behövs inte mer och ja är helt övertygad om att detta kommer bli kanon vill du ha lite hjälp med en idé så kan du ju köra nått i stil med :

Fram: Impact PG50.S
Bak: Impact G40
Steg: Impact LK602

Från bilradiohuset i borås och ja vet att detta kommer låta skitbra big_smile

kalas.. nån som vet nån som säljer Impact runt Uppsala. Med en radie på 10mil. så man kan åka o lyssna innan..

5 852 Inlägg
17 februari 2008
#13
Hmm svår fråga det där , där är ja lite dåligt påläst men gör så att du ringer till bilradiohuset och frågar för dem bör veta det. Om inte annat finns de ju en lite guide i bilstereotråden här smile

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

452 Inlägg
17 februari 2008
#14
om du orkar åka till danderyd så finns det impact hos www.danderydsbilstereo.se

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

volvoraggare
4 776 Inlägg
17 februari 2008
#15
cleo355 skrev:
tujbo skrev:
vad är det för bil och vad ska du driva med?

audi 100 avant -92

sitter i valet o kvalet om jag ska driva med bara stereon eller om jag ska införskaffa mig ett litet steg oxo..

ett kitsystem 4 tummarna i dörrarna och diskanterna i astolparna

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer


Sök