5097
Sök

Fälgar från Audi a4 -00 till en -05 ?

3 390 Inlägg
18 februari 2008
Trådstartare
Tjena

Tänkte kolla om det var någon som vet om det går att sätta på ett par 18" fälgar från Audi A4 avant -00 till en A4 -05 ?   Tänkte mest på att det är ET30 på fälgarna jag har och på -05 tyckte jag det stod att det skulle vara ET35 ?

är det något som kommer märkas... Fälgen kommer väl ut ca. 5 mm eller ?

Är 225*40*18 däck...

MVH

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

DKW
197 Inlägg
18 februari 2008
WeDo skrev:
Tjena

Tänkte kolla om det var någon som vet om det går att sätta på ett par 18" fälgar från Audi A4 avant -00 till en A4 -05 ?   Tänkte mest på att det är ET30 på fälgarna jag har och på -05 tyckte jag det stod att det skulle vara ET35 ?

Är 225*40*18 däck...

MVH

Borde ju passa om bultmönstret är desamma tongue Angående ET så kan du se de såhär, på min vare original et 40, mina nya fälgar et 30. Detta gjorde att nya fälgarna hamnade 1 cm längre ut, så i ditt fall hamnar de en halv cm längre in då smile

3 390 Inlägg
18 februari 2008
Trådstartare
zerostyle skrev:
WeDo skrev:
Tjena

Är 225*40*18 däck...

MVH

Borde ju passa om bultmönstret är desamma tongue Angående ET så kan du se de såhär, på min vare original et 40, mina nya fälgar et 30. Detta gjorde att nya fälgarna hamnade 1 cm längre ut, så i ditt fall hamnar de en halv cm längre in då smile

5 mm längre ut menar du ? tongue  Fälgarna ska flyttas FRÅN en med ET30 till en som ska ha ET35...

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

2 924 Inlägg
18 februari 2008
WeDo skrev:
zerostyle skrev:
WeDo skrev:
Tjena

Är 225*40*18 däck...

MVH

5 mm längre ut menar du ? tongue  Fälgarna ska flyttas FRÅN en med ET30 till en som ska ha ET35...

Nej, 5 mm längre in blir det då som zerostyle säger men 5 mm är ju inte mycket.
MEN (viktigt!) vad är det för bredd på fälgarna???
Är de ET30 fälgarna, som du ska ersätta ET35 fälgarna med, bara 0,5 tum (12,7mm) bredare så kommer fälgen 1,35 mm längre ut ändå wink ...men 11,35mm längre in så det får inte va för tajt mot fjäderben original... Spacers kan lösa sånt
Senast redigerat av peegee (18 februari 2008)

~ Life is short, have FUN! ~

1337
1 343 Inlägg
18 februari 2008
peegee skrev:
WeDo skrev:
zerostyle skrev:

Nej, 5 mm längre in blir det då som zerostyle säger men 5 mm är ju inte mycket.
MEN (viktigt!) vad är det för bredd på fälgarna???
Är de ET30 fälgarna, som du ska ersätta ET35 fälgarna med, bara 0,5 tum (12,7mm) bredare så kommer fälgen 1,35 mm längre ut ändå wink ...men 11,35mm längre in så det får inte va för tajt mot fjäderben original... Spacers kan lösa sånt

Vad pratar du om?
ET måttet har inget med fälgens bredd att göra..
Fälgarna (både ET30 och ET35) kan vara lika breda.
Han har inte sagt bredden på fälgarna...

I'm not a fighter, I'm a lover!

Sök