3573
Sök

Volvo V40 högtalarkablar (original) problem!

VW-driver
291 Inlägg
18 februari 2008
Trådstartare
Tja

Tjejen inhandlade en V40 2.0T igår och jag behöver hjälp med att finna de rätta kablarna för högtalarna, alltså inget steg eller bas är med i leken utan det gäller bara originalhögtalarna. Det finns 4 fram och två allra längst bak i kombin.

Någon som har kopplat detta innan och vet vilka kablar som ska kopplas till vilka?
Eller för att förenkla min stora fråga, vilka färger ska kopplas till vilka på en ISO-kontakt?

Jag råkade kapa de två originalkontakterna för att jag hade ett ISO-liknande kablage som jag trodde kunde fungera, vilket det fortfarande kan.

Har ju som sagt kapat de kontakterna och dem kan man väl skarva in i en ISO-kabel från ex Biltema eller?

På strömkabeln finns det ju en gulröd, flera röda och någon rödvit samt två svarta. Ska jag ta alla de helröda och helsvarta samt den gulröda och skarva de i sockerbitar?

Skulle hemskt gärna behöva hjälp, möjligen kan jag försöka koppla på originalkontakterna igen, men det är minimalt med kabelräckvidd för att alla ska räcka fram till sockerbitar.

Mycket tacksam för svar!

1 634 Inlägg
18 februari 2008
Men orginalkablaget är väl ej kapat? Det skall vara väl ihoptejpat med tygtejp. Skaffa bara ett isokablage till bilen, sedan har du väl ett orginalkablage till stereon, som skall bara vara att koppla ihop.

Annars får du skruva ur högtalarna och kolla där.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

Sök