21 februari 2008
Trådstartare
Tjenare !
Nu vet jag inte om detta inlägg hamna i rätt forumdel men antar att elektronik är rätt?
Har en Ford Scorpio -92a
Strax före jul krockade brorsan med min bil, följden blev intryckt vänstersida (skärm + båda dörrarna) Dessa är nu bytta men då har det uppstått ett problem.
Det som händer är att ibland när jag stänger av bilen så lyser halvljus och kupefläkten fortfarande står och går. Radion o allt annat stängs av. Men så fort jag trycker fram helljusspaken snabbt så "dör allt" som det ska när bilen är avslagen alltså. Detta är inte något som händer varje gång heller men kanske var 3e gång.
Då jag nu vet om det är det ju inget problem egentligen för mig, men är ju irriterande att ha det så och vid ev försäljning är det ju inte direkt bra.
Har försökt felsöka men kommer ingen vart. Det jag kan tänka mig är att det kanske är några jordpunkter som fått sig en törn när det small? Finns det några jordningspunkter eller kablar som går nära skärmen/dörrarna på vänster sida av bilen som kanske fått sig en törn och jordar dåligt eller nått sånt?
Några tips eller ideer om vad man kan göra, känner inte för att lämna in bilen för felsökning då det säkert kommer bli alldeles för dyrt mot vad bilen egentligen är värd.
Så jag söker någon med bra kunskap inom bilel eller kanske haft samma problem som mig? Som kan komma med lite tips och ideer.
En sak till är att oljelampan blinkar, kanske samma fel typ nått jordfel eller dyl men kan ju också vara oljetrycksgivaren som börjat ge sig. Ska byta och testa då den inte kostar många slantar.
Tycker ni jag har förklarat dåligt eller kanske behöver mer info så får ni gärna skriva och påpeka detta så försöker jag ge en mer utförlig beskrivning.
Tack på förhand
/Henrik
Kommer väl nånting här snart!