3282
Sök

Bas + Slutsteg??

141 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
#1
Tja!!
Snart så får man ju igång bilen igen då. big_smile
Så de e dags att inhandla lite billjud, bas och slutsteg än så länge. hade lånat en 12" och ett steg men lånade saker har man inte förevigt.

Så ni som kan med allt om ljud och så kan ju tipsa om vad som e bra och de får inte vara alldeles för dyrt heller, länka ochså. big_smile

Funderar mkt över ett bas paket på brl för ca 1500 kr, e de nåt att satsa på tycker ni. in på brl å sök efter (GAS AlphaX2100+Alpha112) så hittar ni nog. ska även skaffa ett stereo paket nästa månad eller så. så tipsa mkt nu. hihi.

Saab 900 -95 260hk T5, Saab 9-3 -00 185hk T7
Saab 9-3 -99 200hk T5 --Krockad & Inlöst--
Saab 9-3 -00 185hk T7 --Krockad & Inlöst--
Volvo 740 -90 116hk --såld--

202 Inlägg
22 februari 2008
#2
Som det står i många andra trådar, det blir inte mycket ljud (bra ljud) för 1500 spänn. hihi

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
22 februari 2008
#3
Nisse-h skrev:
Som det står i många andra trådar, det blir inte mycket ljud (bra ljud) för 1500 spänn. hihi

Har bra ljud i min bil.. smile
GAS Alpha steg och en GAS 10" sub. Spelar rejält fint. smile<
Kostade mig 1400:-

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

202 Inlägg
22 februari 2008
#4
Irmscher Vectra skrev:
Nisse-h skrev:
Som det står i många andra trådar, det blir inte mycket ljud (bra ljud) för 1500 spänn. hihi

Har bra ljud i min bil.. smile
GAS Alpha steg och en GAS 10" sub. Spelar rejält fint. smile<
Kostade mig 1400:-

Har du haft något annat i bilen någon gång?

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
22 februari 2008
#5
Nisse-h skrev:
Irmscher Vectra skrev:
Nisse-h skrev:
Som det står i många andra trådar, det blir inte mycket ljud (bra ljud) för 1500 spänn. hihi

Har bra ljud i min bil.. smile
GAS Alpha steg och en GAS 10" sub. Spelar rejält fint. smile<
Kostade mig 1400:-

Har du haft något annat i bilen någon gång?

Jadå. Men inte i den här bilen. Hade en gammal tolvtummare i förra bilen, men det blev lite för djup bas då.
Den jag har nu spelar nästan lika djup, men kickar rejält bra när man vrider på lite extra.
Har bara original förutom baslådan.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

202 Inlägg
22 februari 2008
#6
Irmscher Vectra skrev:
Nisse-h skrev:
Som det står i många andra trådar, det blir inte mycket ljud (bra ljud) för 1500 spänn. hihi

Har bra ljud i min bil.. smile
GAS Alpha steg och en GAS 10" sub. Spelar rejält fint. smile<
Kostade mig 1400:-

Du tycker att du har bra ljud, men du har ju inget att jämföra med om du inte har haft något annat i bilen.
Sedan är det ju skillnad på högt ljud & bra ljud.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
22 februari 2008
#7
Det är bra ljud om man jämför med vad andra har i sina bilar. Och dom har köpt delar för bra mycket mer än mig.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Smålänning
7 887 Inlägg
22 februari 2008
#8
Om vi säger såhär, GAS är inga värstingbasar, men duger i en bruksbil...

Själv så bytte jag till en gammal US-Blaster 12" istället för en GAS-låda med 2*12" och fick bättre ljud, så kvalitén är rätt avgörande, även om USB också är lite halvbudgetgrejer.

Gaslådan var dessutom en sluten fabrikslåda (GAS som seriöst märke har självklart rätt uträknade lådor, eller?) och USB-lådan en hemmbyggd portad felräknad låda i 22mm MDF wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
22 februari 2008
#9
twin_cam skrev:
Om vi säger såhär, GAS är inga värstingbasar, men duger i en bruksbil...

Själv så bytte jag till en gammal US-Blaster 12" istället för en GAS-låda med 2*12" och fick bättre ljud, så kvalitén är rätt avgörande, även om USB också är lite halvbudgetgrejer.

Gaslådan var dessutom en sluten fabrikslåda (GAS som seriöst märke har självklart rätt uträknade lådor, eller?) och USB-lådan en hemmbyggd portad felräknad låda i 22mm MDF wink

GAS- suben jag har sitter i originallåda och spelar rent och fint. Duger gott och väl åt mig.
men är man övrpetig med ljud får man väl helt enkelt vara beredd att lägga mer också. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

141 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
#10
hehe jaja men då säger vi väl bara ljud då. duger iaf åt mej i dagsläget. duger nästan orginal men lite bättre ska de allt va enligt min mening

Saab 900 -95 260hk T5, Saab 9-3 -00 185hk T7
Saab 9-3 -99 200hk T5 --Krockad & Inlöst--
Saab 9-3 -00 185hk T7 --Krockad & Inlöst--
Volvo 740 -90 116hk --såld--


Sök