lackera vinge

olaisson
22 februari 2008 · 13 Inlägg

tjena.

har funderingar på att sätta på en gt vinge på min bmw 328 coupe....
har snackat med en kille om att köpa och då e den grundad.

Är det svårt att lackera en vinge själv för jag antar att det kostar mycket att lämmna in den för lackering...
Kan man köpa färg på sprayburk och lacka eller skall man satsa på en kompressor och färgspruta?

hjälp mig//Danne

Mortalis VW-nörd?
22 februari 2008 · 4 332 Inlägg

Jag är absolut ingen lackeringsexpert, men jag kan åtminstone säga att du bör antingen lämna in den eller använda en färgspruta om du vill ha det snyggt gjort.
Sprayburk går väl, men då får man ha bra tålamod, och vara ganska van med det, men blir aldrig samma sak som en riktig sprutta, bara lackera en vinge, utan förjobb borde ju bara kosta ngn tusenlapp om du ber en lackerare snällt smile Kanske kan fjäska med dom o erbjuda att lägga pengarna i deras kassaburk så gör dom de när de har tid o lite billigare utan saktter å skit wink

Patte_88 The Vikingrocker
22 februari 2008 · 53 Inlägg

att lämna in vingen på lackering behöver ej kosta mycket, jag lämna in vinge samt att jag tog även med rostborttagning på två ställen på bilen, kostade mig mellan 1000-1500 om jag minns rätt och då gjorde jag inget förjobb sj.. dock så är det nog olika mellan firmor men 600-800 och uppåt kanske är en bra gissning, dock beroende på storlek etc..

Sorgen brinner i hans bröst, segerns sötma ger ej tröst. Liv han ger och liv han tar, skuld till döden allt han har. (Hel - Valkyriors Dom)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang