Projekt: Audi s2 "Leffe Mk2"

lingua
15 december 2007 · 2 271 Inlägg

Kommer bli grymt läckert det där! Videoklipp önskas när allt är igång, bra sugen på att
höra avgassystemet.smile

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
SRD
15 december 2007 ·

ThaLeffe skrev:

bronwaller skrev:
kul med fler s2 byggen smile
lycka till big_smile

Ja detta är ju andra. den första gjordes inge projekt tråd.. fanns ingen tid tyvärr!! såldes till luleå.. men den rullar i sthlm nu igen så måste ta en repa mot "Leffe mk1" i sommar big_smile


ditt projekt ser riktigt bra ut oxå.. ser ut som vi börjar i varsin ände.. du me kaross och jag me motor.. kaross får bli till nästa år!! big_smile lycka till.. får gärna sponsra mig me en sådan garage lack senare kanske tongue

det skall vi allt kunna årdna smile

även måntering av bur mm i skön TBR anda lol

bara vråla till om det finns något som man kan hjälpa dig med. håller nu på med att ta fram alu bussningar till hela bilen

ThaLeffe
15 december 2007 · 204 Inlägg

bronwaller skrev:

ThaLeffe skrev:

bronwaller skrev:
kul med fler s2 byggen smile
lycka till big_smile

Ja detta är ju andra. den första gjordes inge projekt tråd.. fanns ingen tid tyvärr!! såldes till luleå.. men den rullar i sthlm nu igen så måste ta en repa mot "Leffe mk1" i sommar big_smile


ditt projekt ser riktigt bra ut oxå.. ser ut som vi börjar i varsin ände.. du me kaross och jag me motor.. kaross får bli till nästa år!! big_smile lycka till.. får gärna sponsra mig me en sådan garage lack senare kanske tongue

det skall vi allt kunna årdna smile

även måntering av bur mm i skön TBR anda lol

bara vråla till om det finns något som man kan hjälpa dig med. håller nu på med att ta fram alu bussningar till hela bilen

a men de härligt.. igår tog ja beslutet att inredning ska ur pga att bilen kommer aldrig besiktas. så bur är ett måste.. har hissdämpare till motorkuddar hel stumma samt stuma v låda kuddar samt till diffen!!! big_smilebig_smile

var håller ni till då??

Vem fan e evo-joCCe??
Evo VI GSR
WWW.JRM-RACING.SE
ThaLeffe
18 december 2007 · 204 Inlägg

sry för ja inte skrivit ett tag men jag har nite varit hemma.. tok meckade heeela helgen och nu står bilen på turbocenter för dom ska centrera remskiva m.m för trigger skiva.. m.m sånt smo ja inte  kan el har verktyg till.. men tråden fortsätter så frt bilen är hemma igen!!


har tröstat mig genom att köpa en 200sx som ja får som biltema projekt vid sidan av big_smile bild på den kommer oxå!!

Vem fan e evo-joCCe??
Evo VI GSR
WWW.JRM-RACING.SE
b0nden
19 december 2007 · 42 Inlägg

Ge oss mer bilder. Det hära ser ut att bli nått roligt projekt smile

Bil bil.... vrrrruuum bruuumm
kevlar_soul
19 december 2007 ·

Riktigt snyggt med fyra utblås, speciellt när de sitter nära varandra!smile

ThaLeffe
22 januari 2008 · 204 Inlägg

Hej hopp här var de dammit big_smile Idag kom den sista efterlängtade delen så bilen blir förhoppningsvis klar på fre el början på nästa vecka. står ju fortfarande på turbocenter pga all försening me delar o julstängt m.m därför har de varit dött ... men hoppas kunna återuppta tråden när ja fått hem bilen och hoppas någon hör av sig om att ta över projekt tråden åt mig för ja har inte riktigt tid o kunskap...

teasern (filmen) kommer så fort s2an e hemma så kommer klip me motorn igång o lite tomgångs åkande.. och till slut självklart en efter mappning.

pm mig om du e sugen på filma o regigera mina video klipp o ta foton m.m

håll ut tongue h Leffe

Senast redigerat av ThaLeffe (22 januari 2008)

Vem fan e evo-joCCe??
Evo VI GSR
WWW.JRM-RACING.SE
ThaLeffe
29 januari 2008 · 204 Inlägg

NU äntligen.. har oljetryck big_smile stod som en kvast inne i hallen på turbocenter big_smile så bilen är hemma nästa vecka igen då ska vi plasta o dona .. nya vingen kom hem idag bilder kommer under veckan,... jobbar mkt just nu så måste hitta någon som tar över tråden och har hand om bilder m.m

Vem fan e evo-joCCe??
Evo VI GSR
WWW.JRM-RACING.SE
Soubee
29 januari 2008 ·

Ser riktigt bra ut!
Fortsätt bara i samma anda så blir allt skit bra!

ThaLeffe
4 februari 2008 · 204 Inlägg

Äntligen fick jag sätta mig o vrida om nyckeln på min nybyggda 5a. körde ca 50 meter.. inte mkt , men tillräckligt för att få tillbaka motivation till 100 procent!!! fast får inte bilder me dator o internet o lira.. samt at ja hinner knappt in o skriva häer.. ingen från sthlm trakten som är villig att ta över så alla bli nöjda och glada?

Vem fan e evo-joCCe??
Evo VI GSR
WWW.JRM-RACING.SE
ThaLeffe
23 februari 2008 · 204 Inlägg

2.5 dygn i garaget me 3 timmars sömn i min sparco stol. bilder lägger ja upp alldeles straxt. ska föra över dom till datorn. bara.. filmer hamnar undervideos!

Vem fan e evo-joCCe??
Evo VI GSR
WWW.JRM-RACING.SE
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang