Köpråd Subaru Impreza

Lehtinen
24 februari 2008 · 184 Inlägg

Hej.

Tänkte kolla med er Subaruägare om det är värt pengarna att satsa på att köpa en GT.

Vill gärna veta lite hur det är med service/reservdelar vad det kostar. är det väldigt mkt dyrare delar än till t ex Volvo, Saab, Audi?
mkt driftunderhåll?
osv osv. Ni vet väl vad ni är tvungna att bekosta.

Väldigt tacksam för hjälpsamma ägare därute;)

MvH: Johan
vikingpower King Of The Road
24 februari 2008 · 154 Inlägg

Tja köper du en impreza får du en riktigt seriöst potent bil för en billig peng inte mycke som hänger på i

kurvorna och för den delen raksträckorna. Subaru är kända för att ha hållbara bilar tex år 2007 hade subaru

dom nöjdaste bilägarna i sverige enligt autoindex och det säger ju ganska mycket. jag har en impreza wrx

edition som har samma motor som gt:n och den går riktigt fint......min har gått drygt 8000 problemfria mil

bara byta olja och köra . klockren bil även på vintern med fyrjulsdriften. Service är relativt dyrt...dyrast är

10000 mila servicen som inkluderar kamremsbyte den kostar nog ca 10k. Men reservdelar är nog inte så

fruktansvärt dyra skulle tippa på att tyska bilar har dyrare prylar (hade själv en golf vr6 innan.). Det enda

negativa jag har upplevt som imprezaägare är bränslekostnaden men det hade jag ju iofs räknat med.

men jag tror aldrig du hittar en snabbare pålitligare bil för pengarna som en impreza gt kostar.

mvh/ Henke

Senast redigerat av vikingpower (24 februari 2008)

Det är inte den som har mest pulver under huven som vinner,utan det är den som vågar bromsa sist innan kurvan som tar hem segern.
Men man måste veta sina begränsningar.
Lights out,Game Over!
henkebenke
24 februari 2008 · 1 703 Inlägg

vikingpower skrev:
80000 problemfria mil
mvh/ Henke

80000mil?!

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
camaro67 Meister
24 februari 2008 · 6 763 Inlägg

henkebenke skrev:

vikingpower skrev:
80000 problemfria mil
mvh/ Henke

80000mil?!

De måste ju vara 8000mil?

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
vikingpower King Of The Road
24 februari 2008 · 154 Inlägg

ja naturligvis det blev en nolla för mycke. ni är duktiga på att upptäcka fel lol

Det är inte den som har mest pulver under huven som vinner,utan det är den som vågar bromsa sist innan kurvan som tar hem segern.
Men man måste veta sina begränsningar.
Lights out,Game Over!
henkebenke
24 februari 2008 · 1 703 Inlägg

Annars hade det vart respect smile

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
JH
24 februari 2008 · 165 Inlägg

som vikingpower säger.. Det är inte dyra reservdelar gentemot resten av bilvärlden men man får vad man betalar för.. Kamremsbytet är inte det billigaste som finns, det kostar som sagt ca 10 lök. Men det är en förbannat rolig bil som är riktigt snabb trots sina 218 hk. Hänger av dem flesta bilarna vid rödljusen, tack vare 50/50 fyrhjulsdriften.

Min är till salu ifall du är intresserad smile

Lycka till

Volvo s40 (2000)
R1kard V-Power
24 februari 2008 · 1 186 Inlägg

Tycker ni Impreza WRX STI (03-05) oxå e ett bra köp? Något o säga om den?

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Lehtinen
25 februari 2008 · 184 Inlägg

Okej. Men vad är skillnaden på en WRX å GT -99? kikade lite på den svarta på blocket från sthlm. är inte helt insatt i dessa bilar.
Men en original sådan, hur mkt får man räkna med att den drar milen. när man bor på landet å pendlar normaltkörning. dvs blandad körning.?
Hur ligger servisarna på dom. 10 000 Mila sen?

Vad skulle ni lägga för en -99 -00 GT? Dock svårt att säga beroende på trim å utförande..

Vad ska du sälja din för "JH"?

Senast redigerat av Lehtinen (25 februari 2008)

MvH: Johan
Pasi_k Impreza Drifter
26 februari 2008 · 116 Inlägg

Konbanan skrev:
Tycker ni Impreza WRX STI (03-05) oxå e ett bra köp? Något o säga om den?

Har en WRX STI -02 Har inget negativt att säga om den.
Kört 7000mil med den.

Team PowerSlide
Subaru Impreza WRX STI -02 Drift Edition
Subaru Impreza WRX Sti "Subba Drift Edition" (2002)
Lehtinen
26 februari 2008 · 184 Inlägg

Ngn mer som har nå bra att säga:)?? bara att skriva på. allt e välkommet

MvH: Johan
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang