3899
Sök

JBL GTO, bra budget högtalare? eller rena skiten?

1 131 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
Fick med ett par JBL GTO-527 (5.25" koaxialer) och ett par JBL GTO937 (6x9") när jag köpte min "nya" bil
Så funderar om jag ska köra vidare på detta koncept och införskaffa JBL GTO-507C (5.25" kitsystem) som jag kompletterar med resten av systemet
(www.brl.se)

Steget jag ska driva dessa med är ett Rockford Fosgate Punch 4x50W (ligger å skräpar under sängen)

Blir det en bra kombination, eller ska jag skaffa lite dyrare/bättre högtalare?
Har fått för mig att JBL e ok men inte mer, stämmer det?

(Bas och Monosteg har jag redan)

542 Inlägg
26 februari 2008
Deras högtalare byggs av samma fabrik som gör Infinity å kvalité har dom, inte det bästa och inte det sämsta. Använder själv en bas ifrån dom.

1 131 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
lmoberg skrev:
Deras högtalare byggs av samma fabrik som gör Infinity å kvalité har dom, inte det bästa och inte det sämsta. Använder själv en bas ifrån dom.

så det är med andra ord ett relativt bra märke till ett bra pris? vågar man satsa på det eller ska man kasta ut allt å köpa något helt annorlunda typ dls?

263 Inlägg
27 februari 2008
JBL's GTO serie som du har dära ligger på 2 ohms impendans så om det är rockford steget med art 510P400407 på brl så kommer det att drivas alldeles utmärkt

Bjuuuu han!!

2 911 Inlägg
27 februari 2008
lmoberg skrev:

Nu tror jag väl...

JBL och Infinty har samma koncernägare, Harman International.
Bara för det kan man inte likställa JBL GTO med Harman Kardon t.ex.

Var har du fått ifrån att dom görs i samma fabrik? fakta tack
(en polare sa... är inte fakta)

263 Inlägg
27 februari 2008
världens största fabrik vid namnet Kina!

Bjuuuu han!!

1 131 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
_Jacob_ skrev:
JBL's GTO serie som du har dära ligger på 2 ohms impendans så om det är rockford steget med art 510P400407 på brl så kommer det att drivas alldeles utmärkt

så dem drivs me 2ohm utan att behöva bryggas? Om man bryggar 2 högtalare blir det 1ohm då?

Sök