Vad bör man tänka på vid lackning utav bromsok s60

H.T
25 februari 2008 · 197 Inlägg

Hej

Vad bör man tänka på vid lackning utav bromsok, jag har köpt ok färgkit 2-komponents färg silver.

Om jag kan få tips, de e pensel färg o inte sprejburk.

Mazda Mx-5 (2006)
Paddee636
25 februari 2008 · 283 Inlägg

Rengör ytan ordentligt, o maska om du inte ska plocka av oket..ser så kass ut om där e färg på beläggen o överallt som många har

R-line_chrille Distributionselektriker
25 februari 2008 · 222 Inlägg

rengör med t-röd,stålborste, fint sandpapper... jag använde vanlig färg ifrån billackeraren och klarlack på min förra bil blev hur bra som helst smile

Volkswagen Tiguan R-Line "R-line" (2017)
H.T
26 februari 2008 · 197 Inlägg

Jag får se hur de går, om jag vågar..........

Mazda Mx-5 (2006)
brillmongo
26 februari 2008 · 874 Inlägg

hmm, pensel? Om den är trögflytande kolla om den är utspädningsbar och spä lite i sådana fall så att den blir lite mer lättrinnande. Då slipper du fula märken efter penseln, eller så blir de iaf inte lika tydliga dock kanske du får lägga på ett par extra lager men det är det värt. Hur du ska dosera brukar stå på förpackningen. I övrigt är det väl samma som gäller på alla bilar antar jag hmm var noga med underarbetet och stressa inte, bäst resultat får du om du tar loss oken.

lycka till smile

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
Audi A4 2.8 V6 quattro "bea II" (1997)
H.T
27 februari 2008 · 197 Inlägg

1 Vanlig tvätt
2  Tvätta med special bromsoks medel (som följde med)
3  Slipa med sandpapper

E de rätt ordning?

Mazda Mx-5 (2006)
Eddie_Boy
27 februari 2008 · 584 Inlägg

H.T skrev:
1 Vanlig tvätt
2  Tvätta med special bromsoks medel (som följde med)
3  Slipa med sandpapper

E de rätt ordning?

Jag skulle tvättat dom först, sen slipat och sen blåst av dom med tryckluft och sen tvättat med specialtvätten sist så oken är rena innan lackning..

race Race For Fun!
27 februari 2008 · 379 Inlägg

alla har gett svar om det enklaste som att rengöra noga osv. så då tänkte jag tillägga att den färgen du har köpt med 2 komponet där medföljer en härdare som ska slås i färgen och sen blandas.
Så det gäller att du har några små burka med lock på som du kan blanda i och hälla upp i för den TORKA väldigt fort och då är den förstörd wink farsan köpte nämligen en sådan som du till sin bmw och det var inte bara att öppna locket att måla utan lite förberedelse var det allt... lycka till big_smile

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang