4373
Sök

Neon på sparken!!!

2 Inlägg
23 februari 2006
Trådstartare
Jag har fått en snilleblixt, jag hade tänkt att sätte neonrör under min sparkcykel=) Det är bara ett problem. Jag kan nada om el och sånt. Det låter förmodligen dumt men kan någon som kan lite om el berätta vad för saker som behövs, batteri m.m.. Sen ska man ju ha strömbrytare o shit också! tack för hjälpen=)

1 436 Inlägg
23 februari 2006
Om din spark ser ut som broshans så skulle jag göra så här...

Längst ut under plattan man står på så finns det två trekantiga "lister" eller balkar om man så vill. dessa hänger ner så man kan montera ett litet paket där under. Ett eller två neonrör och en brytare kopplat till 16st 1,5v batterier som tillsammans är kopplade så de ger 12v. Allt detta limmas i en plexiburk som i storlek passar mellan balkarna. Vill man vara överkurs så kan man slänga in en liten kontakt och laddningsbara batterier så man kan ladda utan att plocka bort från kicken.

Men jag orkade inte slutföra bygget då min broder är ett pucko i princip.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

21 761 Inlägg
23 februari 2006
Det enklaste är nog att använda sig av ett laddningsbart batteripack, det kan man göra själv.
Antingen ha en batterihållare för 8 R6 batterier(AA) eller köpa batterier med lödtunga och tillverka ett pack själv, Sub-C batterierna har bra kapacitet/storlek förhållande så att de går bra.
Vet inte hur mycket ström neonrören drar generellt dock.

391 Inlägg
23 februari 2006
ett mc bateri eller likannde (de med gel) som dels inte är så temperaturkänsliga,  samt tål hårdare behandling kan väll vara lämpligt.   sen är det bara att dra kabel minus på minus.   en kabel från bateriets + till en strömbrytare och från brytaren till + på neonrörs anslutningen.en säkring mellan brytaren och bateriet kan vara skönt att hänga på,

2 Inlägg
23 februari 2006
Trådstartare
Tack för era svar! Nu har jag lite mer kött på benen iaf:D

10 287 Inlägg
23 februari 2006
Bilforum....

Inte forum för sparkstöttingar....:-D

Göran
Moderator

Tråd låst

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök