28 februari 2008
Trådstartare
För 1,5 år sen så hittade jag en kille som hyrde ut garage hemma hos sig i huset.
Jag blev skitglad och sa att jag tog en plats och han var inte klar med byggandet men det var stora planer och han lätt trovärdig och det hände lite i början men sen slutadet det att hända saker och sista året var det bara undanflykter varje gång vi snackade så jag började inse att det nog inte skulle bli nåt och började leta nytt garage (och letar ännu så om ni vet nåt ställe så hojta till).
Problemet var att jag köpte typ en likadan bil som jag bygger på som vinterbil och så rasade motorn på den och jag körde ner den till det s.k. garaget och ställde den där innan jag började inse att det nog inte kom att hända mer..
Så i Tisdags ringde frugan i huset (som jag knappt haft kontakt med innan) och frågade om jag kunde flytta bilen för dom hade sålt huset och skulle lämna nycklarna till den nya ägaren dagen efter.
Jag sa som det var att det gick inte för bilen var lite nerplockad och gick ju inte att köra och var tvungen att bergas så det var lite tajt, förbannad var jag kan jag lova....
Hon sa att hon skulle fråga dom nya ägarna om jag kunde få ha kvar bilen kanske över helgen så jag hann flyttade den och hon skulle höra av sig dagen efter då onsdag.
Självklart ringde hon aldrig och istället ringde Kronofogden till mig på Onsdagen och berättade det jag inte visste..
Paret hade aldrig ägt huset utan hyrt det och betalade inte sina hyror så den riktiga ägaren hade skickat kronofogden på killen/familjen och då insåg jag att jag hade blivit duktigt blåst..
Efter lite undersökning så visar det sig att killen som jag skulle hyra av är en riktig begragare och jag är lång ifrån den första och garanterat inte den sista som han blåst och jag kan ändå skatta mig ganska lycklig att jag inte blev så hårt drabbad..
Men som sagt var inte lika godtrogen som jag och gå på snacket utan kolla upp personer lite mer noga innan ni hyr något av någon eller nåt liknande, för denna killen verkade vara världens schysstaste kille och väldigt duktig på att snacka men inte mycket mer...
Vill ni läsa mer om honom så heter han Benny ****** numera, förr hetta han Benny ******.
Googla dom namnen så hittar ni mycket saker han har hittat på...
Inlägget redigerat pga möjligt brott mot PUL.
Mvh Moderator (Phaetoon)
Du får tycke den e skitsnygg eller skitful... bara du tycker nåt får då har den fågat din uppmärksamhet och jag e nöjd.. =)