Besikta trimmad bil!?

Stampep inte som alla andra...
29 februari 2008 · 127 Inlägg

grejen är inte laddtrycket eller storleken på turbon, du har ändrat avgasreningen på en helbilsgodkänd bil, inte bra.
såvitt jag vet bör man kunna få ombes om man sätter dit en mindre turbo med..

En motor KAN inte få för mycket bränsle, Bara för lite luft!
Mazdaa626
29 februari 2008 · 45 Inlägg

Stampep skrev:
grejen är inte laddtrycket eller storleken på turbon, du har ändrat avgasreningen på en helbilsgodkänd bil, inte bra.
såvitt jag vet bör man kunna få ombes om man sätter dit en mindre turbo med..

Det kanske beror på hurdant humör dom är på också om det går igenom eller inte. för att på miljökontrollvärdena så är det ju klart inom gränserna.

men samtidigt står det inte heller exakt på besiktningsprotokollet att det är turbon som är för stor, utan att det är en motor ändring..ser dom i sin dator på några anteckningar eller så?

John87 Stolt Volvoägare
29 februari 2008 · 4 913 Inlägg

Mazdaa626 skrev:
men samtidigt står det inte heller exakt på besiktningsprotokollet att det är turbon som är för stor, utan att det är en motor ändring..ser dom i sin dator på några anteckningar eller så?

Vid ombesiktningen så lär dom ju bara titta efter så att allt är (eller ser att vara) orginal.
Turbon är lite svår att missa så dom lär se den.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Mazdaa626
29 februari 2008 · 45 Inlägg

John87 skrev:

Mazdaa626 skrev:
men samtidigt står det inte heller exakt på besiktningsprotokollet att det är turbon som är för stor, utan att det är en motor ändring..ser dom i sin dator på några anteckningar eller så?

Vid ombesiktningen så lär dom ju bara titta efter så att allt är (eller ser att vara) orginal.
Turbon är lite svår att missa så dom lär se den.

Dom tittar alltså bara på protokollet från förra gången..
Men ser dom verkligen så tydligt att det inte är orginal turbo på bilen, menar dom vet vell inte exakt hur stor orginal är så dom kan bedöma det.

andreasevo7
29 februari 2008 · 353 Inlägg

jag har en 02 och den är inte helbilsgodkänd men det har sin anledning med!

man ska aldrig aldrig sälja orginal grejer till en bil då sitter man till sist i en sådan har sitts!

du kommer troligen inte få igenom den på en annan station heller för det står i datorn när du kör in bilen att den har en anmärkning på ändrad motor eller något liknade!

lodan
29 februari 2008 · 217 Inlägg

andreasevo7 skrev:
jag har en 02 och den är inte helbilsgodkänd men det har sin anledning med!

man ska aldrig aldrig sälja orginal grejer till en bil då sitter man till sist i en sådan har sitts!

du kommer troligen inte få igenom den på en annan station heller för det står i datorn när du kör in bilen att den har en anmärkning på ändrad motor eller något liknade!

vadå för anledning om man får fråga?

Mazdaa626
29 februari 2008 · 45 Inlägg

andreasevo7 skrev:
jag har en 02 och den är inte helbilsgodkänd men det har sin anledning med!

man ska aldrig aldrig sälja orginal grejer till en bil då sitter man till sist i en sådan har sitts!

du kommer troligen inte få igenom den på en annan station heller för det står i datorn när du kör in bilen att den har en anmärkning på ändrad motor eller något liknade!

Okej låter som att du har fixat en del innan besiktning eller har du reggat om den? Jag har ju tyvär bara en annan turbo men den är inte heller orginal, men om jag skulle byta till orginal turbo så borde ju chanserna att få igenom den öka tycker man ju!

andreasevo7
29 februari 2008 · 353 Inlägg

lodan skrev:

andreasevo7 skrev:
jag har en 02 och den är inte helbilsgodkänd men det har sin anledning med!

man ska aldrig aldrig sälja orginal grejer till en bil då sitter man till sist i en sådan har sitts!

du kommer troligen inte få igenom den på en annan station heller för det står i datorn när du kör in bilen att den har en anmärkning på ändrad motor eller något liknade!

vadå för anledning om man får fråga?

bilenmodel ej intagen av generalagent! (mitsubishi) till sverige då blir det så!

http://www.valladack.se/?use=dack&cmd=fordon här kan man se om en bil är helbilsgodkänd står längst ut till höger

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang