6971
Sök

Ta ut sommarbilen ...att tänka på ?

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
Tjoooo heeeeil . Nu är det äntligen dags att ta ut min älskade Stang, hon har stått i ide nu sen november förra året. Så jag tänkte är det ngt speciellt man skall tänka på. Jag tänkte åka dit nu på söndag och sätta i batteriladdaren .(tar ut henne den 4e mars.)

Men är det något speciellt man skall tänka på när bilen stått still så pass länge, låta den stå på tomgång 10min eller ngt ? Alla tips ni kan skulle jag vilja ha då jag inte har en enda aning eftersom detta är första gången jag gör detta.

tack på förhand

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
29 februari 2008
Som sagt, kör inte bilen jättehårt första tiden så är du säker på att olja m.m. hunnit komma runt i motorn.

Däck har ibland en tendens att bli lite skeva när bilen står länge.
Vad jag vet händer det inte så ofta, men bra att veta iaf smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

1 418 Inlägg
29 februari 2008
SatansWrath skrev:
Tjoooo heeeeil . Nu är det äntligen dags att ta ut min älskade Stang, hon har stått i ide nu sen november förra året. Så jag tänkte är det ngt speciellt man skall tänka på. Jag tänkte åka dit nu på söndag och sätta i batteriladdaren .(tar ut henne den 4e mars.)

Men är det något speciellt man skall tänka på när bilen stått still så pass länge, låta den stå på tomgång 10min eller ngt ? Alla tips ni kan skulle jag vilja ha då jag inte har en enda aning eftersom detta är första gången jag gör detta.

tack på förhand

kör som folk i några mil och byt alla vätskor (motorolja, bromsvätska etc.) innan du börjar ut å åka smile

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Meister
6 763 Inlägg
29 februari 2008
John87 skrev:
Som sagt, kör inte bilen jättehårt första tiden så är du säker på att olja m.m. hunnit komma runt i motorn.

Däck har ibland en tendens att bli lite skeva när bilen står länge.
Vad jag vet händer det inte så ofta, men bra att veta iaf smile

Men de rättar till sig efter att man har kört en sväng.

Men som sagt passa på att byta olja och filter och sånt. Alltså en normal service big_smile

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
ok nice, tack för alla svar

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

Sök