Vad är detta för något? Sitter i golfen och låter :D

Robban_Hedlund
1 mars 2008 · 175 Inlägg

Jag har en fråga. När jag sätter på plus kabeln på batteriet så. Börjar en liten grej låta den sitter brevid bormsvätske behållaren. och ser ut som på bilderna i länken:

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ;cat=43863

Någon som vet vad det är och varför den börjar låta? Det värkar vara någon sorts motor som går i där. När jag har tändningen igång och börjar bromsa så slutar den låta. Det känns även vibbrationer i bromspedalen när man trycker lite lätt på den.

Tacksam för svar // Robban

Aldrig mer en japanare!
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
1 mars 2008 · 6 170 Inlägg

Bromsservo ?

Det ska ju vibrera i bromspedalen när ABSen går in, kanske något kul elfel som gör att den ligger på hela tiden ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
red daddy
1 mars 2008 ·

Gå in på vr6.nu och kolla/fråga... där får man alltid ett vettigt svar. hmm
ha de fint!

Robban_Hedlund
1 mars 2008 · 175 Inlägg

red daddy skrev:
Gå in på vr6.nu och kolla/fråga... där får man alltid ett vettigt svar. hmm
ha de fint!

Har skrivit där med. Men det tar oftast lite längre tid att få ett svar där ifrån.

Aldrig mer en japanare!
chrillemk2gti
1 mars 2008 · 197 Inlägg

det är inte kolkanistern då???

Vart jag mig i världen vänder skall jag göra svarta ränder...
Robban_Hedlund
1 mars 2008 · 175 Inlägg

chrillemk2gti skrev:
det är inte kolkanistern då???

Jag fick just reda på att det är ABS motorn eller något sånt... Men vet fort farande inte vad som kan vara felet när den går hela tiden. hmm

Aldrig mer en japanare!
Fujifilm
1 mars 2008 · 53 Inlägg

Robban_Hedlund skrev:

chrillemk2gti skrev:
det är inte kolkanistern då???

Jag fick just reda på att det är ABS motorn eller något sånt... Men vet fort farande inte vad som kan vara felet när den går hela tiden. hmm

Tyska bilar lever inte förallframtid.

Vr6:orna innehåller allt som orginal goffarna innehåller.   Har även haft samma problem som dig.
Fick dock inte något raksvar bara att den hade "hängt sig" samt att den va sliten. men VAG folk är som dom är. köp ny då håller de några år till, köp på skroten så kan den gå sönder imorrn smile

    Lycka till.

Robban_Hedlund
1 mars 2008 · 175 Inlägg

Fujifilm skrev:

Robban_Hedlund skrev:

chrillemk2gti skrev:
det är inte kolkanistern då???

Jag fick just reda på att det är ABS motorn eller något sånt... Men vet fort farande inte vad som kan vara felet när den går hela tiden. hmm

Tyska bilar lever inte förallframtid.

Vr6:orna innehåller allt som orginal goffarna innehåller.   Har även haft samma problem som dig.
Fick dock inte något raksvar bara att den hade "hängt sig" samt att den va sliten. men VAG folk är som dom är. köp ny då håller de några år till, köp på skroten så kan den gå sönder imorrn smile

    Lycka till.

Vad kostar en sådan? Men om den har hängt sig kanske man kan banka lite på den tongue ska testa det i morgon...kanske ta bort den och kika på den. Om man får igång den kommer abs lampan sluta lysa då??

Aldrig mer en japanare!
te_wik Forummoderator
1 mars 2008 · 12 813 Inlägg

ABS givaren/givarna som strular då?

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Robban_Hedlund
2 mars 2008 · 175 Inlägg

te_wik skrev:
ABS givaren/givarna som strular då?

Jag har mätit upp givarna nu och det två bakre visar 1000ohm och de två främre visar inget alls. Kan det vara därför den där pumpen går hela tiden?? Är det någon som vet hur man kopplar förbi givarna? Bara för att prova om pumpen slutar gå då??... Snälla behöver hjälp!!

Aldrig mer en japanare!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang