HJÄLP!!! Data människor, måste ha support!!!

Fujifilm
1 mars 2008 · 53 Inlägg

Tjo. jag är rätt hemma på datorer. MEN!!.... fick förfrågan av en kollega att installera xp på hans sons dator pga att han inte kan nått om datorer. då e följande att jag har en xp pro skiva från 2002, gammal, jag vet. men funkar för mig. o de funka inte. då kom jag fram till att hans disk va en SATA disk. o då med gammla xp så är ju inte sata, ata... programvaran med i leken. då ska man ju då gå ut på brädans hemsida då i dettafall Intel. Trodde jag. tji fick jag när de visa sig i SiSoftware sandra att de e än jävla DELL burk. Då går man ut på dell, men hittar allt men inte sata drivisar.

MEN även om jag skulle hitta nått där så har jag ingen zip i den burken.

Skulle ju dock pröva på mitt sätt, att sätta i en IDE som redan förinstallerat xp på o installera sen på sata disken o de gjorde jag, ladda då hem lite skit som microsoft hade o som dell hade men de funkar likförbannat inte. om ingen HÄR kan hjälpa mig så prövar jag lägga in ett black xp från nätet. men inte de han vill ha, eller ska jag förpesta honom med att han får köpa sig en ny disk IDE!! lr ett nyare xp!?

När moi får sånna här problem så sover jag aldrig. sitter o nöter tills man ringer psyket...... plz nått som kan hjälpa?!?!!

psi Stressfläkt Racing
1 mars 2008 · 337 Inlägg

varför tar du inte bara hem en nyare version av XP?

MeloveGolf Vw trimmare
1 mars 2008 · 2 995 Inlägg

Fujifilm skrev:
brädans hemsida då i dettafall Intel. Trodde jag. tji fick jag när de visa sig i SiSoftware sandra att de e än jävla DELL burk. Då går man ut på dell, men hittar allt men inte sata drivisar.

Dell låser sina bios så att du inte ska kunna byta delar/os hej vilt utan att du köper dom via dell
prova flasha bioset fick själv göra detta på en bekants dator när denne ville byta upp sitt grafikkort..

btw....vad var det för disk? du sa att du installera via en ide hdd du får ju inte med registret och rätt komponent registrering därav vill den inte funka....du kan få den laglig och ändå göra din egen isntall disk minns inte namnet på programmet du får googla men med detta program kan du adda sata drivrutiner till iso'n och sedan bränna ut den och använda cd-key:n från den gammla...
är den större än 200gb glöm inte "enable biglba"

Senast redigerat av MeloveGolf (1 mars 2008)

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
olirc
1 mars 2008 · 245 Inlägg

Läs här http://www.google.se/search?hl=sv&c … mp;spell=1 annars hur du gör en sk "slipstream" av SP2 i XP så du får en installationsskiva sedan så bör det funka.

Funkar inte den skivan så läs även här http://forum.driverpacks.net/viewtopic.php?pid=7951 hur du integrerar drivrutiner i en installationsskiva till XP.

twin_cam Smålänning
1 mars 2008 · 7 877 Inlägg

Lustigt... Vi har XP 2002 utgåvan, och det funkar med SATA.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Fujifilm
1 mars 2008 · 53 Inlägg

twin_cam skrev:
Lustigt... Vi har XP 2002 utgåvan, och det funkar med SATA.

fr djuka är att jag själv har så pass många ide o sata i bukren men de e en sata jag har mitt xp på o så e de ju min skiva så har aldrig haft de problemet. själv

Fujifilm
1 mars 2008 · 53 Inlägg

shit skriver som en kratta

Fujifilm
1 mars 2008 · 53 Inlägg

psilo skrev:
varför tar du inte bara hem en nyare version av XP?

jo de de jag tänkte pröva. laddar hem 2007s pro xp nu, har en program som letar upp vilka key som är valida, men de ksk slutar funka om 6mån så måste han formatera igen.

coyquattro
1 mars 2008 · 128 Inlägg

ta hem programmet nlite så kan du göra om din xp skiva å lägga till drivrutiner till hans SATA.

Fujifilm
1 mars 2008 · 53 Inlägg

MeloveGolf skrev:

Fujifilm skrev:
brädans hemsida då i dettafall Intel. Trodde jag. tji fick jag när de visa sig i SiSoftware sandra att de e än jävla DELL burk. Då går man ut på dell, men hittar allt men inte sata drivisar.

Dell låser sina bios så att du inte ska kunna byta delar/os hej vilt utan att du köper dom via dell
prova flasha bioset fick själv göra detta på en bekants dator när denne ville byta upp sitt grafikkort..

btw....vad var det för disk? du sa att du installera via en ide hdd du får ju inte med registret och rätt komponent registrering därav vill den inte funka....du kan få den laglig och ändå göra din egen isntall disk minns inte namnet på programmet du får googla men med detta program kan du adda sata drivrutiner till iso'n och sedan bränna ut den och använda cd-key:n från den gammla...
är den större än 200gb glöm inte "enable biglba"

ja tyvärr gör dom de dom svinen. får pröva lite svar jag fick här.

Annars är de en Maxtor 160gb

MeloveGolf Vw trimmare
1 mars 2008 · 2 995 Inlägg

coyquattro skrev:
ta hem programmet nlite så kan du göra om din xp skiva å lägga till drivrutiner till hans SATA.

så hette det!

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
olirc
1 mars 2008 · 245 Inlägg

Fujifilm skrev:

psilo skrev:
varför tar du inte bara hem en nyare version av XP?

jo de de jag tänkte pröva. laddar hem 2007s pro xp nu, har en program som letar upp vilka key som är valida, men de ksk slutar funka om 6mån så måste han formatera igen.

*host* *host* CENSURAT AV MODERATOR fixade mitt problem cool

Fujifilm
1 mars 2008 · 53 Inlägg

jag fick just hem "mitt" xp 2007. så ska pröva slipstream först. men tack för alla svar. får se hur de funkar smile

beta
1 mars 2008 · 804 Inlägg

coyquattro skrev:
ta hem programmet nlite så kan du göra om din xp skiva å lägga till drivrutiner till hans SATA.

Jag har med användt det förr, kanonprogram, speciellt om man formaterar ofta och vill ha drivrutiner och program installerade direkt efter installationen av XP. Kanske lite rörigt att plocka bort windows-komponenter och liknande, men lägga till är ju lätt iaf. smile

Phaetoon
1 mars 2008 · 8 156 Inlägg

Tänk på att INTE uppmana till brott, länka till torrentsidor, eller liknande.
Vi vill ju inte att Gorg ska råka illa ut?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
olirc
2 mars 2008 · 245 Inlägg

Sorry ska tänka på det sad

gamlingen
2 mars 2008 · 5 198 Inlägg

Länka till torrentsidor är ju varken brott eller olagligt.. finns mååååånga lagliga saker å ta hem på såna sidor.. men regler är regler roll

Senast redigerat av gamlingen (2 mars 2008)

apelsinsaft
3 mars 2008 · 46 Inlägg

Du! DEt här kankse låter lite knäppt, men gör såhär! Ta hårddisken till någn polare som har satadisk, sätt i den i hans dator och kolla om du hittar den. När du hittat den på hans dator så tar du hem den och sätter i den i din dator och då hittar antagligen din dator den också. Jag köpte 2 st SATA diskar, fick fan inte igång dem. Ringde support både här o där, ingen som visste vad felet var. Sen gojrde jag som jag beskrev och då funka det, vet inte varför, men nu funkar dom och går som klockan. Annars kan det vara så att din dator inte har stöd för SATA, och du måste ha sata drivrutiner. Gör så att du googlar rätt på dem till just din burk/moderkort.. Nu är jag ingen expert, men vill du ha hjälp från folk som kan datorer gå in på www.sweclockers.com , där är dom fruktansvärt kompetenta och väldigt aktivt forum. Lycka till.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang