5710
Sök

Bonocell

186 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
#1
Okej, hade tänkt att plasta om fronten på lancern nu i påsk. Och de ja hade tänkt var att bygga en läpp i bonocell. Men går det att bara forma fram delen, pensla allt med polyester,glasfiber å sen limma på den på fronten lr kan ja bara bygga en gjut form av de? :S


Lite överallt..
612 Inlägg
3 mars 2008
#2
_Ozzy_ skrev:
Okej, hade tänkt att plasta om fronten på lancern nu i påsk. Och de ja hade tänkt var att bygga en läpp i bonocell. Men går det att bara forma fram delen, pensla allt med polyester,glasfiber å sen limma på den på fronten lr kan ja bara bygga en gjut form av de? :S

Skulle inte tro att det går att plasta direkt på bonocellen, utan måste täcka den med något, t.ex. bygglera eller husfärg ska visst funka..
Sen ser jag inte nå problem med att låta bonocellen ligga kvar i frontläppen, vägger ju inte så mycket så..

Men men, rätta mig om jag har fel..

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

www.maniacracing.se
494 Inlägg
3 mars 2008
#3
A_Lindahl skrev:
_Ozzy_ skrev:
Okej, hade tänkt att plasta om fronten på lancern nu i påsk. Och de ja hade tänkt var att bygga en läpp i bonocell. Men går det att bara forma fram delen, pensla allt med polyester,glasfiber å sen limma på den på fronten lr kan ja bara bygga en gjut form av de? :S

Skulle inte tro att det går att plasta direkt på bonocellen, utan måste täcka den med något, t.ex. bygglera eller husfärg ska visst funka..
Sen ser jag inte nå problem med att låta bonocellen ligga kvar i frontläppen, vägger ju inte så mycket så..

Men men, rätta mig om jag har fel..

jo det går mycket bra att plasta på bonocellen funkar mycket bra för mig och då ska det funka lika bra för dig. Men du får ju ha på polyester på först och sen på med glasfiber och på med mer polyester sen får du ha en aluroller och rolla ganska mycket för det kommer att bli luftbubblor innan det har hädat som det ska
DU kan med stryka på ett tunt lager glasfiberspackel innan du plastar så blir det bättre

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se


Sök