4827
Sök

volvo 850 2.5 se drar väldigt mycket olja

167 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
hej, jag har en volvo 850 2.5 se och den drar väldigt mycket olja, när jag tar upp olje stickan är oljan rost färjad, och om man tar bort locket på toppen kommer det en gråaktig rök ur. jag undrar om jag kan lösa problemet genom att byta packningarna till ventilstyrningarna? eller om jag måste köpa en ny topp till den, har nämligen funderat på att köpa en R topp till den. men får jag fler hästar ur motorn om jag byter till R topp?  uppskattar väldigt mycket svar:)

Mvh Rasmus

Överladd<3

NoFuckNoRide
474 Inlägg
3 mars 2008
byt till samma topp skulle jag mer säga... Rtopp fattar jaginte vad du menar

Sug Performance Club

Maskin & Lastbilsteknik -06 / Volvo summerboy -08
366 Inlägg
3 mars 2008
tror han menar T5-R toppen, men du kan ju byta till GLT toppen som har 10 ventiler till? då får du lite mer att åka med?

167 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
jo jag menar t5r toppen, men jag tänkte se om jag kan laga toppen som sitter i nu eller om jag måste köpa en ny topp, felen på den nu är att den drar väldigt mkt olja och det ryker när jag har skruvat bort locket så man kan se ner på kammarna, jag tänkte om det är så att den har tagit så mycket stryk av att den har körts såhär att jag måste byta hela toppen?

Överladd<3

Fortare än kvickt
241 Inlägg
3 mars 2008
skit i vevhusventilationen är den vanligaste anledningen till att 850 dricker olja.  har aldrig rensat det själv men efter vad jag hört så ska det inte vara några jätteoperationer.

Akta lacken pappskalle!

167 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
okej;) Tackar   big_smile

Överladd<3

Sök